Referencje Twój dobry doradca

Katarzyna Gajda PR Manager - FPA Group
rozwiń więcej
Wiele firm już na swoich stronach internetowych chwali się pisemnymi referencjami uzyskanymi od swoich klientów.
Referencje pomagają w uwiarygodnieniu kompetencji i doświadczenia. Firma, która popiera swoje działania referencjami, a dodatkowo upublicznia je w Internecie- zawsze będzie na wygranej pozycji. Dlaczego - klient nie chce "kota w worku", a referencje to wizytówka firmy.

Podejmując decyzję o wyoutsourcowaniu usług lub funkcjonalności przeprowadzony zostaje research firmy świadczących usługi, które firma chce przekazać na zewnątrz. Kolejny krok to weryfikacja zapytania ofertowego. Zostaje sporządzona tzw. short lista potencjalnych partnerów. No właśnie i co dalej? Jak w gąszczu firm, z których każda mówi o sobie, że jest najlepsza, najbardziej profesjonalna, najbardziej doświadczona wybrać tą, która faktycznie spełniać będzie nasze oczekiwania. W takiej sytuacji warto poświęcić trochę czasu na bliższe przyjrzenie się referencjom. W końcu partner outsourcingowy wybierany jest nie na miesiąc, a na kilka lat. Ważne jest więc, żeby sprawdzić ewentualnego kontrahenta.

Zobacz: Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

Telefon nie zaszkodzi...

Wiele firm już na swoich stronach internetowych chwali się pisemnymi referencjami uzyskanymi od swoich klientów. Aby sprawdzić, czy codzienność wygląda na pewno tak różowo, jak jest opisywana warto poprosić o namiary do osób kontaktowych, które na co dzień pracują z firmą outsourcingową. Warto zadzwonić lub też umówić się na spotkanie z obecnym, a jeszcze lepiej byłym klientem naszego potencjalnego dostawcy usług. Można wtedy będzie zapytać, jak naprawdę wygląda współpraca, czy outsourcer dotrzymuje terminów, czy elastycznie dostosowuje się do oczekiwań i zmieniających potrzeb klienta, jak zachowuje się w sytuacjach kryzysowych. Z kolei kontakt do byłego klienta jest cenny, ponieważ również sposób zakończenia współpracy jest swoistym świadectwem i podsumowaniem wzajemnej współpracy na linii Klient - outsourcer.

Jeśli zaś chodzi o sam proces weryfikacji referencji, warto pamiętać, aby na początku rozmowy upewnić się, że dana osoba, z którą się kontaktujemy ma akurat czas na spokojną rozmowę. Sprawdzanie referencji zabiera zazwyczaj sporo czasu i ważne jest by nasz rozmówca mógł nam poświęcić uwagę, nie spiesząc się np. na kolejne spotkanie.

Zobacz: Wdrożenie outsourcingu

Moja firma
System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

pokaż więcej
Proszę czekać...