Mimo tego, że umowy outsourcingowe mogą różnić się konkretnymi sformułowaniami, zawsze zbudowane są według określonego schematu i powinny zawierać następujące elementy takie jak: datę rozpoczęcia współpracy, zakres usług oraz miejsce ich świadczenia, zasady współpracy, grono osób kontaktowych, odpowiedzialność stron, kwestie poufności, wynagrodzenie dla dostawcy, okres wypowiedzenia umowy oraz tryb jej rozwiązania.
Zobacz: Outsourcing uslug w branzy CFM
Zdarza się jednak, że w zawieranych kontraktach zdarzają się błędy. Do najczęściej popełnianych zaliczyć można np. nieprecyzyjnie określony zakres usług, które ma wykonać outsourcer. Brak wyszczególnienia usług podstawowych, które powinny być realizowane w ramach podstawowej ceny, oraz usług dodatkowych, naraża Klienta na ponoszenie dodatkowych kosztów. Równie niekorzystnie na wzajemną współpracę wpływa brak jasno określonych zasad współpracy i komunikacji, co zazwyczaj skutkuje niezadowoleniem z dostarczanej przez outsourcera usługi.
Często w umowach niesłusznie zostaje pominięta klauzula zabezpieczająca strony przed wzajemnym „podkupywaniem” sobie pracowników.
Podpisując umowę warto także zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia umowy – zbyt długi uniemożliwia sprawne jej rozwiązanie z nierzetelnym dostawcą, a zbyt krótki może skutkować problemami w sprawnym przejęciu outsourcowanej dziedziny przez nowego dostawcę.
Zobacz serwis: Negocjacja umowy