Czy product placement jest szansą dla małych firm

Czy product placement jest szansą dla małych firm
Tradycyjna reklama przestaje przynosić pożądane efekty. Odbiorca zaczyna ją zwyczajnie ignorować. Jak wybrnąć z tej sytuacji i przekonać konsumenta do swojego produktu nie wydając na kampanię wielu milionów?

Product placement to strategia polegająca na umieszczaniu konkretnego produktu w różnego rodzaju przekazach telewizyjnych lub prasowych. Nie jest to reklama bezpośrednia, dzięki czemu jej skuteczność (związana z wiarygodnością przekazu) jest wysoka.

Ostatnimi czasy wiele osób nie dziwił już fakt, ze bohater ulubionego serialu spożywał zawsze kawę tego samego producenta, ale korzystał z telefonu konkretnej marki. Przyzwyczajenie konsumenta i silne związanie go z produktem to dwie największe armaty wytoczone na rynku reklamy przez tę formę marketingu.

Polecamy: serwis Reklama

Podstawową zasadą rządzącą tą formą reklamy jest subtelność przekazu. Nie ma ona na celu prezentacji zalet produktu za wszelką cenę, wszelkimi możliwymi metodami. Ma poprzez swoją wiarygodność zachęcić do zakupu. Skuteczność związana z postawą konsumenta, który bombardowany zwykłymi reklamami po pewnym czasie je zwyczajnie ignoruje. Z raportu Genious wynika, że aż czterech na pięciu internautów odnosi się negatywnie do tradycyjnej reklamy internetowej.

Taką reklamę można wykorzystać w Internecie. Szczególnie skuteczne wydaja się tu videoprezntacje np. na portalach kulinarnych, które pozwalają zaprezentować produkt podczas użycia w konkretnym przypadku.

 Polecamy: Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej

Prezentacja pozwala na budowanie pozytywnych emocji i osiągnięcia celu przy niewielkich nakładach finansowych. Możliwe do pokrycia koszty związane z kampaniami w sieci pozwolą uczestniczyc w product placement także małym firmom. Podejmując takie działanie warto skupić się na Internecie, ponieważ będąca w przygotowaniu nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nakazuje informować o  tego typu działaniach  w przekazach telewizyjnych.

Autor: Paulina Stępień

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...