Daj się znaleźć - dbaj o swój wizerunek w sieci!

Moto Kariera
rozwiń więcej
Wizerunek w internecie
Szukając pracy, powinniśmy nie tylko czytać ogłoszenia i wysyłać CV, ale także dbać o swój wizerunek i obecność na portalach społecznościowych poświęconych karierze. Do takich serwisów należą m.in. Goldenline czy LinkedIn. Warto dobrze, wyczerpująco uzupełnić swój profil i udzielać się w dyskusjach.

W dzisiejszych czasach wielu pracodawców zleca znalezienie odpowiednich pracowników agencjom doradztwa personalnego, często specjalizującym się w konkretnej branży. Firmom motoryzacyjnym pomaga portal MotoKariera, który poszukuje specjalistów z branży motoryzacyjnej.

Poza wybieraniem kandydatów spośród tych, którzy nadesłali swoje CV w odpowiedzi na ogłoszenie, rekruterzy szukają pracowników w sieci. Nierzadko korzystają z serwisów społecznościowych dedykowanych karierze i nawiązywaniu kontaktów biznesowych, gdzie poszukują odpowiednich kandydatów na dane stanowisko. Warto więc dokładnie uzupełnić swój profil, zamieścić informacje na temat wyksztalcenia, historii zatrudnienia, doświadczenia, znajomości języków obcych i zainteresowań. Dzięki temu rekruterom łatwiej będzie dotrzeć do osób, które idealnie wpisują się w profil firmy i spełniają wymagania pracodawcy.

Zobacz: Minimalne wynagrodzenie w 2014 roku wzrośnie o 80 zł

Ważne jest nie tylko założenie profilu na portalach społecznościowych poświęconych karierze, ale także aktualizowanie informacji, w tym przypadku profil jest bowiem odpowiednikiem CV. Warto zamieścić profesjonalne zdjęcie i dokładnie wypełnić formularz. Ponadto pomocne jest zapisanie się do grup tematycznych i uczestnictwo w dyskusjach. Osoby, które chcą wiązać swoją karierę z motoryzacją, mogą wykazać się wiedzą i profesjonalnym podejściem do problemów, dyskutując z innymi fanami motoryzacji. Obecność na forach dyskusyjnych pomaga poznawać osoby z branży i budować sieć kontaktów. Zawsze należy jednak ważyć swoje wypowiedzi. Ujawnianie szczegółów dotyczących klientów czy ostra krytyka byłego pracodawcy nigdy nie są mile widziane.

Zakładając profil na portalach społecznościowych i wypowiadając się na forach dyskusyjnych, powinniśmy mieć na uwadze przede wszystkim to, że nasze wypowiedzi mogą zobaczyć zarówno klienci, znajomi, obecny pracodawca, jak i rekruterzy czy przyszły pracodawca. Warto więc pokazać się z jak najlepszej strony, dbać o profesjonalizm i nie ujawniać szczegółów dotyczących naszych prywatnych spraw.

Zobacz: Wynagradzanie pracowników w firmie - niektóre patologie

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...