Istotnym jest, by znać reguły stosowane w takich sytuacjach po to, by móc sobie z nimi radzić lub świadomie z nich korzystać. Wiedza dotycząca możliwych stosowanych technik manipulacyjnych pozwala na efektywne prowadzenie i zarządzenie firmą na zewnątrz, jak i w stosunkach wewnętrznych.
Za R. Cialdini podaje się sześć metod oddziaływania na innych: 1. Reguła wzajemności; 2. Reguła zaangażowania i konsekwencji; 3. Społeczny dowód słuszności; 4. Zasada lubienia i sympatii; 5. Istnienie autorytetu; 6. Reguła niedostępności.
Polecamy: Odpowiedzialność z tytułu chorób zawodowych
Szczególnie istotny jest autorytet podczas budowania relacji wewnętrznych w firmie. Autorytet to osoba stawiana za wzór do naśladowania, przykład. Jeśli ktoś jest dla kogoś autorytetem to znaczy, że może wpływać na jego zachowanie, gdyż widzi w nim kogoś godnego zaufania. Osoba będąca autorytetem przewodzi grupie pod względem mentalnym, ma więc duży wpływ na funkcjonowanie organizacji.
Funkcjonowanie autorytetu stosuje się również podczas kampanii reklamowych, gdzie znane osoby, lub specjaliści (np. lekarz w reklamie produktów spożywczych, weterynarz promujący najlepsze pożywienie dla zwierząt) wypowiadają się na temat jakości produktu lub usługi.