Kancelaria prawna – jak osiągnąć przewagę konkurencyjną?

Irina Nowochatko
rozwiń więcej
Kancelaria prawna – jak osiągnąć przewagę konkurencyjną?
Z badań Krajowej Izby Radców Prawnych (KIRP) wynika, że dla 65 proc., korzystających z usług kancelarii prawnych brak głębszego zainteresowania problemem klienta ze strony prawnika jest głównym powodem rezygnacji z usług danej firmy.

W czasie recesji wielu przedsiębiorców szuka porady prawnej. Pytają m.in. o to jak wycofać się z umowy przedwstępnej na zakup nieruchomości czy jak zabezpieczyć się przed wahaniem kursów walut.
Jednak nie wszystkie firmy świadczące tego typu usługi mogą pochwalić się licznym gronem stałych klientów. Dzieje się to z powodu kilku typowych błędów, które popełniają prawnicy.

Relacja z klientem

Dorota Hołubiec, partner Smart Communication Group na łamach miesięcznika „Forbes” zaznacza, że jednym z podstawowych powodów zrywania relacji między prawnikiem a klientem jest brak zainteresowania się problemem danej osoby i nieporozumienia komunikacyjne.

Ponadto błędem wielu firm działających na rynku usług prawnych jest pogoń za nowymi klientami. KIRP podaje, że koszt pozyskania przez kancelarię prawną nowego klienta jest ośmiokrotnie wyższy niż koszt utrzymania już obsługiwanego.

Zobacz: ISO 9000 - co to takiego?

O stałego klienta warto się starać m.in., dlatego że jest on bardziej skłonny przyjąć szerszą ofertę usług niż osoba, która po raz pierwszy przychodzi do danej kancelarii.

Prezentacja firmy

Najczęściej prawnika szukamy za pomocą znajomych. Jeśli ktoś z kolegów czy rodziny korzystał z usług danej kancelarii prawnej, to mamy większe zaufanie właśnie do tej firmy.
Na drugim miejscu jest Internet. Dobrze jest, gdy kancelaria prawna ma profesjonalnie zrobioną stronę internetową. Firma, która nie ma takiej strony jest mniej wiarygodna. Mimo to na rynku wciąż istnieją kancelarie, które nie mają własnej strony WWW.

Analiza pracy z klientami

Dorota Hołubiec, partner Smart Communikation Group podkreśla, że prawnicy bardzo często nie potrafią odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące prowadzonego biznesu.

Pytania typu jak klienci dowiedzieli się o kancelarii, z jakiego powodu odeszli czy ilu odeszło w ciągu ostatniego roku wielu wprawiają w zakłopotanie. Wbrew pozorom taka analiza pracy z klientami jest tak samo istotna, jak jakość świadczonych usług.

W czasie recesji te pytania stają się jeszcze bardziej aktualne. Dzięki określeniu problemu i odpowiednim działaniom firma może uzyskać przewagę konkurencyjną i zwiększyć udział w rynku.

Zobacz serwis: ABC małej firmy

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...