Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać

Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać
Usługi pomocowe świadczone jako dodatkowe do klasycznych ubezpieczeń AC i OC nie tylko stają się bardziej popularne, ale również częściej wykorzystywane w praktyce przez klientów. W jakim kierunku zmierza ich rozwój i czy będą przydatne dla sektora Car Fleet Management (CFM) i firm leasingowych?

O tym, którą drogą podążać będą usługi pomocowe dla firm Car Fleet Management oraz leasingowych w dużej mierze decydują potrzeby obsługiwanych klientów. Przyczyn należy szukać w tym, że po pierwsze assistance powinno być elementem gwarantującym utrzymanie stałej mobilności pracowników i towarów, umożliwiającym im realizację celów handlowych, służbowych obowiązków i zapewniającym płynne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Usługi pomocowe powinny być wsparciem w momencie, w którym jest ono najbardziej potrzebne np. w razie nagłych utrudnień w podróży.

Firmy z tego sektora - oferując pakiety assistance swoim klientom - liczą na optymalizację kosztów i zasobów, gdyż choć pakiety pomocowe stają się standardowym elementem ich oferty zarządzania flotą, to nie stanowią przecież ich podstawowej działalności gospodarczej. Dlatego też coraz częściej w relacji z klientami firm CFM czy leasingowych - ale także i firm ubezpieczeniowych z flotami - rola koordynatora assistance wykracza poza samą realizację pomocy.

Koordynator assistance pełni rolę integratora, który łączy cele biznesowe leasingodawców, zarządzających flotą aut służbowych - często zróżnicowaną pod kątem marek - a jej użytkownikami z różnych branż. Przedstawiciele asystora w oparciu o wieloletnie doświadczenie zapewniają klientom instytucjonalnym także doradztwo podczas tworzenia pakietów świadczeń pomocowych, w tym nowych konfiguracji uwzględniających wykorzystanie posiadanych już przez każdy pojazd różnych gwarancji assistance. 

Wynika to przede wszystkim z tego, że zakres assistance dla flot - w zależności od potrzeb i zakresu działalności przedsiębiorstwa, dostępnych wariantów - może być bardzo zróżnicowany i w odróżnieniu do pojazdów prywatnych często wymaga uzupełnienia. 

Może on obejmować obok pomocy w razie wystąpienia problemów technicznych - m.in. zapewnienie odpowiedniego samochodu zastępczego na wystarczający czas, pomoc techniczną na miejscu zdarzenia, holowanie auta i organizację jego szybkiej naprawy - także szereg usług osobowych.

Polecamy: serwis Mała firma

Pakiet assistance może zawierać pomoc medyczną w kraju i za granicą, pomoc finansową i prawną, pomoc informacyjną. W przypadku użytkowników aut służbowych - pracowników pokonujących dalsze trasy - przydatne okazują się takie świadczenia jak organizacja kontynuacji podróży czy też noclegu w hotelu.

Assistance dla flot powinno obejmować również zakres terytorialny dostosowany do prowadzonej przez flotę działalności i ułatwiać ew. likwidację szkody. Z punktu widzenia firm CFM i leasingowych i ich klientów, coraz większego znaczenia nabiera także pakiet assistance profilowany pod kątem flot składających się z samochodów dostawczych.

Podstawowy zakres świadczeń pomocy technicznej coraz częściej rozszerzany jest o udostępnienie zastępczego auta dostawczego oraz organizację przeładunku towaru. Główną rolę w konfiguracji takich programów i uzupełnieniu standardowych gwarancji i polis assistance spełnia koordynator assistance – asystor i/lub ubezpieczyciel.

W niedługim czasie pakiety assistance komunikacyjnego dedykowane flotom i branży CFM lub leasingowej oferowane przez asystorów i ubezpieczycieli - np. PTU, które ostatnio wdrożyło nowy produkt dla flot – czeka rozwój, który może doprowadzić do powstania nowych konfiguracji usług pomocowych.

Polecamy: Co można zyskać na leasingu konsumenckim

Autor: Michał Krzyżanowski,
Pełnomocnik Zarządu ds. Klientów Strategicznych - Prokurent
Dyrektor Handlowy ds. Klientów Strategicznych
Inter Partner Assistance Polska S.A.

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...