Aukcje samochodów poleasingowych

Milewski Marcin
rozwiń więcej
Aukcje samochodów poleasingowych
Zakup samochodu poleasingowego stanowi szansę na duże oszczędności dla małego i średniego przedsiębiorcy. Dokonanie nabycia może nastąpić za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży.

Firmy zajmujące się sprzedażą aut, który stanowiły przedmiot umowy leasingu skupiają się najczęściej na trzech podstawowymi kanałach sprzedażowych. Należą do nich:
1. strony internetowe firm poleasingowych;
2. aukcje internetowe;
3. oferty dla komisów samochodowych lub autoryzowanych dealerów.

W przypadku stron internetowych oferty sprzedażowe układane są z reguły w formie tablicy ogłoszeniowej umieszczonej na jednej z podstron serwisu prowadzonego przez firmę. Liczba ofert oscyluje w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset aut, ze wskazaniem ich podstawowych danych dotyczących takich informacji jak: roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp. Tak zbudowana oferta skierowana jest zarówno do osób fizycznych jak i innych podmiotów występujących w obrocie. Samochód może nabyć więc przysłowiowy Kowalski, a także przedsiębiorstwo budowlane. Znaczną pod względem ilości grupę aut stanowią w tym przypadku auta cieszące się największą popularnością, czyli kompakty typu Opel Astra, Toyota Yaris.

Polecamy: Na czym polega sprzedaż samochodu poleasingowego

Aukcje internetowe wykorzystywane są często do sprzedaży aut, które na pierwszy rzut oka prezentują się obiecująco, ale w rzeczywistości kryjąc pewne niekoniecznie będące zaletami dla kupującego. Są to auta nierzadko po lakierowaniu, naprawach blacharskich, czy usunięciach drobnych obić, zadrapań, rys. Stosowane techniki sprzedażowe opierają się przede wszystkim na stosowaniu dopuszczalnej przez serwisy aukcyjne cenie minimalnej lub cenie początkowej (wywoławczej).

Wartość startowa auta ustalana jest na podstawie wskaźników EUROTAX. Warto zwrócić uwagę, iż uzyskiwane przy takiej sprzedaży ceny charakteryzują się dużą rozbieżnością pomiędzy cenami takich samych aut w podobnym stanie.

Oferty dla komisów lub dealerów kierowane są w formie pakietów aut o niejednolitej wartości, ale wysokiej cenie ostatecznej. Najczęściej polegają one na przedstawieniu zainteresowanemu kontrahentowi oferty sprzedaży nierozłącznej grupy aut składającej się z kilku egzemplarzy, wśród których tylko jeden jest rynkowo atrakcyjny, a pozostałe mają charakter średni, a także słaby. Pozwala to na zbycie firmom leasingowym aut, które mogłyby nie sprzedać się w szybkim tempie z uwagi na swój stan, historię czy poziom zużycia. Takie oferty nie są z reguły dostępne dla osób fizycznych z uwagi na ich zakres.

Polecamy: serwis Leasing

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...