Pożyczki dla firm turystycznych z Polski Wschodniej

Pożyczki dla firm turystycznych z Polski Wschodniej
Już blisko pół tysiąca firm działających w branży turystycznej w Polsce Wschodniej skorzystało z pożyczek na rozwój turystyki. Dzięki nim przedsiębiorstwa mogą nie tylko inwestować, lecz także sfinansować bieżące wydatki i utrzymać działalność w trudnym dla branży czasie pandemii.

Kto może otrzymać pożyczkę?

Z ułatwień mogą również skorzystać dotychczasowi pożyczkobiorcy. Obniżenie oprocentowania pożyczki, dodatkowa karencja w spłacie czy wakacje kredytowe pozwolą im nie tylko kontynuować wcześniej rozpoczęte inwestycje, lecz także zachować płynność finansową. O pożyczkę mogą ubiegać się mikro-, mali i średni przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność w branży turystycznej na terenie Polski Wschodniej. Wsparcie nawet do 500 tysięcy złotych mogą przeznaczyć na nowe inwestycje lub w całości wykorzystać na pokrycie bieżących wydatków związanych z działalnością, na przykład na opłacenie czynszu, mediów czy wypłatę wynagrodzeń pracownikom, dzięki czemu firma będzie mogła utrzymać działalność, zachować płynność finansową i zatrudnienie.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Dodatkowe ułatwienia w zakresie pożyczek

Dodatkowe ułatwienia obejmują:

  • okres spłaty pożyczki do 84 miesięcy (wcześniej było to możliwe po spełnieniu określonych warunków),
  • brak wymaganego wkładu własnego,
  • 6-miesięczną standardową karencję w spłacie rat kapitałowych z możliwością przedłużenia o kolejne 6 miesięcy lub 6-miesięczne wakacje kredytowe, czyli zawieszenie obowiązku spłat raty kapitałowej lub kapitałowo-odsetkowej,
  • obniżenie dotychczasowego oprocentowania – w przypadku nowych pożyczek o połowę.

O zmianę dotychczasowych warunków pożyczki mogą wnioskować również przedsiębiorcy, którzy otrzymali wsparcie przed pandemią. Jeżeli będą wnioskować o zmianę warunków udzielonej pożyczki, muszą uzasadnić, że sytuacja wywołana przez pandemię wpłynęła negatywnie na kondycję finansową firmy.

Gdzie starać się o pożyczkę

Aby otrzymać pożyczkę, należy zgłosić się do wybranej instytucji finansującej:w województwie lubelskim do Lubelskiej Fundacji Rozwoju,w województwie podkarpackim do Agencji Rozwoju Regionalnego MARR SA,w województwie podlaskim do Funduszu Wschodniego Sp. z o.o.,w województwie świętokrzyskim do Krajowego Stowarzyszenia Wspierania Przedsiębiorczości,w województwie warmińsko-mazurskim do Działdowskiej Agencji Rozwoju SA.

Przedsiębiorcza Polska Wschodnia – Turystyka

Instrument Przedsiębiorcza Polska Wschodnia – Turystyka to środki krajowe, którymi dysponuje minister funduszy i polityki regionalnej, zarządza Bank Gospodarstwa Krajowego, a dystrybucją w województwach zajmują się instytucje finansujące. Instrument wspiera mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność w branży turystycznej i okołoturystycznej chcące zainwestować w Polsce Wschodniej. Całkowity budżet instrumentu to 200 milionów złotych. Pożyczki będą udzielane do 2026 roku.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...