CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną?

SI-Consulting Sp. z o.o.
Kompleksowe rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
rozwiń więcej
CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną? / www.shutterstock.com
Mobilne odpowiedniki stron internetowych stały się już wymaganym przez klientów standardem. Firmy IT proponują podobne rozwiązania dla systemów informatycznych wspomagających procesy przedsiębiorstwa, m. in. dla popularnych CRM. Jakie korzyści dają takie aplikacje? Czy przesyłane przez nie dane będą bezpieczne?

Coraz popularniejsze systemy CRM (customer relationship management) to narzędzia służące automatyzowaniu czynności oraz zarządzaniu procesami wewnątrz firmy i relacjami z klientami przedsiębiorstwa. Technologia CRM pozwala np. na zbieranie informacji o klientach, partnerach i dostawcach, komunikację z nimi, zarządzanie projektami, korespondencją i dokumentami, tworzenie ofert i wiele innych czynności z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Dzięki CRM każdy pracownik firmy oraz jej klienci mają dostęp do ważnych dla siebie informacji. Zazwyczaj jednak technologia jest dostępna tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach.

CRM w kieszeni

Możliwość zdalnego zarządzania systemem CRM to nieunikniony krok naprzód. Przeniesienie części funkcjonalności systemu do mobilnej aplikacji jest ukłonem głównie w stronę handlowców pracujących w terenie. – Aplikacje dają możliwość planowania spotkań, trasy, szybkiego przesyłania do systemu notatek, zdjęć i innych załączników. Pracownikowi będącemu w podróży służbowej lub na spotkaniu z klientem, niepotrzebny jest już komputer – mówi Ireneusz Huszcza, Dyrektor Projektowania i Rozwoju Systemów Biznesowych w SI-Consulting. – W aplikacji mobilnej możliwe jest także raportowanie, nadzorowanie pracy podwładnych, wysyłanie swojego położenia, zakładanie szans sprzedażowych czy przyjmowanie zleceń – wymienia ekspert.

Większa wydajność i więcej czasu

Z rozszerzenia mobilnego mogą korzystać nie tylko sprzedawcy. Łatwo wyobrazić sobie, jak ułatwioną pracę będą mieli likwidatorzy szkód z firm ubezpieczeniowych, którzy, jeszcze na miejscu wypadku, będą mogli rozpocząć pracę w systemie, przesyłając do niego niezbędne informacje i zdjęcia. Przez telefon możliwe jest także zgłaszanie awarii w biurze i poza nim: zamawianie serwisu klimatyzacji, IT czy samochodu. Każdy pracownik firmy z dostępem mobilnym do CRM może z w dowolnym czasie i miejscu sprawdzić dotyczące go informacje kadrowo-płacowe. Klienci firmy natomiast, mogą podejrzeć i opłacić przez telefon faktury, sprawdzić status zamówienia, realizacji zadania itp.

- Analizując te przykłady, można łatwo dostrzec, jakie korzyści z mobilnego rozwiązania płyną dla pracowników i klientów. To głównie oszczędność czasu. Wprowadzać dane można do mobilnej aplikacji na bieżąco, w trakcie wykonywanych obowiązków. To oznacza, że po powrocie do biura, możemy zająć się kolejnymi obowiązkami, zamiast raportowaniem w systemie – podkreśla Ireneusz Huszcza. – Rozwiązania mobilne to jednak przede wszystkim korzyść dla właścicieli firm, które z nich korzystają. Zwiększenie wydajności pracowników i zaoszczędzenie czasu, przekładają się bowiem jednoznacznie na finanse i potencjał przedsiębiorstwa – zauważa ekspert.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Wrażliwe dane pozostają bezpieczne

Systemy CRM przetwarzają często cenne i poufne informacje, m. in. tajemnice dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa i jego organizacji, czy też dane osobowe pracowników, klientów i partnerów firmy. Czy decydując się na mobilną wersję CRM, która wykorzystuje sieć telefonii komórkowej i łączy się z internetem w wielu punktach dostępu, właściciele firmy nie ryzykują utraty wrażliwych informacji?

- Mobilne przedłużenie systemu wykorzystuje tylko te funkcjonalności CRM, które są niezbędne poza biurem. Nie każdy może też korzystać z pełni uprawnień – zakres dostępu dla poszczególnych jednostek ustala się jeszcze na etapie projektowania rozwiązania mobilnego. Dodatkowo, dostępu chronią bezpieczne hasła podlegające regularnym zmianom – mówi Ireneusz Huszcza z SI-Consulting. – Owszem, zdarzają się sytuacje nieprzewidziane, np. ataki hakerskie, przed którymi nie da się ustrzec. Dlatego decydując się na system CRM i jego mobilną wersję, warto zwrócić uwagę na częstotliwość, z jaką tworzy kopie zapasowe informacji. Najlepiej, by odbywało się to codziennie. Radzimy korzystanie z systemów typu MDM (Mobile Device Manager), które pomagają w systematyzacji polis bezpieczeństwa, utrzymaniu jednolitych standardów, czy wreszcie zarządzaniem flotą urządzeń, co dodatkowo podnosi standardy bezpieczeństwa danych – podpowiada ekspert.

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...