Fundusze inwestują w polską spółkę rozwijającą produkty dla marketerów

Fundusze inwestują w polską spółkę rozwijającą produkty dla marketerów /fot. Fotolia
Osiem milionów złotych zainwestowali Tim Schumacher oraz Warsaw Equity Group w rozwój Piwik PRO. Spółka obecna od trzech lat w sektorze IT jest liderem rozwiązań on-premises na globalnym rynku narzędzi dla marketingu. Każdego roku firma zwiększa swoje przychody średnio o 85%, a z jej produktów korzystają największe koncerny z Europy i USA.

Rzadko się zdarza, aby polskie firmy uzyskiwały tak wysokie wsparcie ze strony funduszy inwestycyjnych. Według statystyk raportu Lewiatan Business Angels średnia wartość inwestycji kapitałowej w polskie startupy wynosi 3 miliony złotych. Piwik PRO przekonał inwestorów dotychczasowymi osiągnięciami oraz perspektywą dynamicznego wzrostu światowego rynku web & mobile analytics. Dokapitalizowanie na poziomie 8 milionów złotych oraz zapewniony dostęp do know - how na światowym poziomie jest gwarancją dalszego rozwoju. Spółka będzie mogła korzystać z doświadczenia m.in. Tima Schumachera, międzynarodowego przedsiębiorcy i jednego z najbardziej uznanych europejskich ekspertów w dziedzinie on-line marketingu.

Polska spółka na globalnym rynku

Piwik PRO operuje głównie na rynku europejskim i amerykańskim, dostarczając kompleksowe, zaawansowane rozwiązania IT z obszaru narzędzi dla marketingu, w szczególności: web analytics i tag management. Z usług polskiej firmy korzysta obecnie kilkuset klientów, w tym około 80 globalnych koncernów w szczególności z sektora bankowego i telekomunikacji. Produkty spółki wykorzystywane są między innymi do gromadzenia, systematyzowania, analizowania i przetwarzania danych ze stron i aplikacji, podobnie jak konkurencyjne Google Analytics. Pozyskane od inwestorów środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę, udoskonalanie produktów spółki oraz rozwój kanałów sprzedaży. Nowe rozwiązania pozwolą m.in. wykorzystywać zgromadzone i przetworzone dane w celu personalizacji treści wyświetlanych użytkownikom.

Bezpieczeństwo danych jest priorytetem

Unikatowość oferowanych rozwiązań Piwik PRO wynika z zapewnienia 100% bezpieczeństwa i prywatności danych. – Od dłuższego czasu widzieliśmy potencjał rozwoju rynku narzędzi dla działów marketingu, w szczególności web analytics. Zdawaliśmy sobie jednak sprawę, że duże przedsiębiorstwa, podlegające zarówno wytycznym działów compilance, jak i regulatorów zewnętrznych, są zobowiązane do bezpiecznego przechowywania danych - najlepiej na własnej infrastrukturze, a nie w publicznej chmurze. Dlatego skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniu typu „on- premises”, którego zalety zauważyli nie tylko klienci, ale również inwestorzypodkreśla Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO. Ochrona wrażliwych danych jest w dzisiejszych czasach kluczową potrzebą światowych organizacji. W odpowiedzi Piwik PRO oferuje nie tylko gotowe rozwiązania technologiczne, ale również pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Dzięki temu spółka zdobyła zaufanie m.in. Komisji Europejskiej, rządów Kanady i Holandii, czy światowych firm, takich  jak Hewlett-Packard, Accenture oraz największych amerykańskich banków inwestycyjnych.

Wartość rynku web & mobile analytics podwoi się

Stale rosnąca ilość danych marketingowych generowanych przez sieć i aplikacje mobilne powoduje, że przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają korzyści ze stosowania specjalistycznych narzędzi analitycznych. Inwestorzy badając potencjał biznesowy Piwik PRO, zwrócili uwagę na prognozy szybkiego wzrostu globalnego rynku web & mobile analytics. Jego wartość w ciągu 4 lat ma się podwoić, osiągając w 2020 roku wartość ponad 7 mld dolarów. Kluczowymi czynnikami wzrostu są korzyści wynikające z zastosowania narzędzi analitycznych w strategiach marketingowych przedsiębiorstw, wzrost ilości generowanych danych przez użytkowników internetu i aplikacji mobilnych oraz rosnąca popularność smartfonów podkreśla Michał Kołata, manager inwestycyjny funduszu Warsaw Equity Group, który dokapitalizował Piwik PRO kwotą 5,5 mln zł.

Dodatkowo w 2018 roku wchodzi w życie regulacja Komisji Europejskiej GDPR (General Data Protection Regulation), która wprowadza zmiany w sposobie zarządzania danymi osobowymi w celu ujednolicenia poziomu ich ochrony na terenie całej UE. Rynek będzie potrzebował coraz więcej narzędzi analitycznych i marketingowych zapewniających bezpieczeństwo danych. Piwik PRO idealnie wpisuje się w te wymagania. To świetna firma z bardzo doświadczonym zespołemzaznacza Tim Schumacher.

……………………………………………………………………..

Piwik PRO to polska spółka produktowa wrocławskiej firmy Clearcode powołana do życia w 2013 roku przez specjalistów branży AdTech i MarTech. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla marketingu dedykowane globalnym przedsiębiorstwom, rządom oraz instytucjom międzynarodowym i pozarządowym. W portfelu ma obecnie ponad 430 klientów na całym świecie. Swoje biura posiada we Wrocławiu, Kolonii i Nowym Jorku. Wartość aktywnych kontraktów spółki przekroczyła 10 mln złotych. W ostatnich dwóch latach firma każdego roku zwiększała swoje przychody o 80-90%.
Tim Schumacher biznesmen i inwestor, współzałożyciel Sedo.com, największej platformy obrotu domenami internetowymi na świecie. Od momentu sprzedaży udziałów firmy zaangażowany w rozwój wielu start-upów, współtwórca sukcesu takich firm jak Eyeo (twórcy Adblock Plus), Ecosia, Stuffle, BasicThinking, Aklamio, Miomente, Home, Convida, Joblift, Apptopia.
Warsaw Equity Group to prywatna firma inwestycyjna realizująca inwestycje typu venture capital/private equity, tworzona przez przedsiębiorców, którzy od ponad 20 lat z sukcesami wspierają przedsięwzięcia biznesowe poprzez inwestowanie własnego kapitału, jak również dostarczając bieżące wsparcie operacyjne i strategiczne dla realizowanych projektów inwestycyjnych. Warsaw Equity Group stoi za sukcesami takich spółek jak: Artifex Mundi – producentem gier, VIGO System – producentem światowej klasy niechłodzonych detektorów podczerwieni, czy ZMorph – producentem wielofunkcyjnych drukarek 3D.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...