Na czym polega komunikacja zintegrowana

Dariusz Rzeszotarski
Business Development Manager & UC Specialist, Jabra
rozwiń więcej
Dobrze funkcjonująca komunikacja w przedsiębiorstwie stanowi nieodzowny warunek szybkiego i elastycznego reagowania na dynamiczne, współczesne warunki rynkowe. Wytrzymanie twardej, międzynarodowej konkurencji, oznacza dla przedsiębiorstwa szybsze docieranie do ważnych informacji, ich ocenę i przekazywanie osobom decyzyjnym.

Od dawna wiadomo, że zautomatyzowanie pewnych czynności w określone procedury prowadzi do zwiększenia produktywności i lepszego zagospodarowania czasu. Jednocześnie w większych firmach jest potrzeba dobrej komunikacji, aby temu wyzwaniu sprostać. Najprościej byłoby nakazać każdemu pracownikowi wykonać określoną czynność i powiadomić kolejne ogniwo w całym procesie. Wydaje się to łatwe, jeśli mamy do czynienia z tą samą czynnością wykonywaną przez wszystkich i jednocześnie wszyscy są w jednym miejscu, więc nie ma problemów komunikacyjnych.

We współczesnym przedsiębiorstwie mamy jednak do czynienia z mnogością funkcji personalnych i rozproszeniem pracowników, często na znacznym terenie. Zarówno pracownicy pozostający cały czas przy swoich biurkach jak i ci, którzy dużo podróżują mogą korzystać z nowoczesnych technologii wspomagających automatyzację procesów i komunikację służbową.

Polecamy: Co zrobić, gdy kończy się umowa leasingu

Komunikacja zintegrowana (Unified Communications)

Za pomocą komunikacji zunifikowanej (Unified Communications) wszyscy mogą być informowani o kolejnych etapach projektów i dostawać konkretne polecenia w pełni automatycznie. Również komunikacja jest usprawniona i to na wielu płaszczyznach, od komunikatów tekstowych, poprzez rozmowy głosowe i wideo, aż po tele- i wideokonferencje. Kiedy firma stosuje Unified Communications, przepływ informacji ulega zoptymalizowaniu. Urządzenia, które dotychczas były stosowane oddzielnie i rozwiązania oparte na systemach teleinformatycznych, jak telefonia (tradycyjna lub VoIP), email, instant messaging oraz audio-, wideokonferencje i konferencje internetowe stają się elementami jednego kompleksowego rozwiązania. Komunikacja w czasie rzeczywistym pomaga w usprawnieniu obiegu pracy zwiększając produktywność i obniżając koszty.

UC ułatwia również współpracę osób przebywających w rożnych miejscach i dba o wysoki poziom przepływu informacji wewnątrz firmy, co również przyspiesza reakcję pracowników. Dla przykładu, wirtualne zespoły mogą pracować na tym samym rozwiązaniu komunikacyjnym, opracowując wspólnie dokumenty, tabele, prezentacje itp.

Zestawy słuchawkowe są niezbędną częścią rozwiązania Unified Communications. Współczesny pracownik podczas komunikacji zdalnej często korzysta jednocześnie z klawiatury komputera . Dzięki zastosowaniu zestawów słuchawkowych w telefonii IP równoczesna obsługa myszy i klawiatury oraz poszukiwanie informacji w dokumentach staje się możliwe i komfortowe. Oprócz tego pracownik unika uciążliwych ponownych zadań i zapytań, dzięki bardzo wysokiej jakości dźwięku.

Zestaw słuchawkowy uzupełnia komunikację zintegrowaną i w zasadzie zamyka przesłanie koncepcji Unified Communications w postaci zwiększenia efektywności i produktywności. Dobre zestawy słuchawkowe są zgodne z systemem zintegrowanej komunikacji, co umożliwia płynne przejście na ten sposób komunikacji nawet w przyszłości.

Polecamy: serwis Leasing

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...