Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część I

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Jak poprawić skuteczność reklamy w Google AdWords - część I
Gdy już obraliśmy wszystkie cele i dopilnowaliśmy wszystkich aspektów związanych z przygotowaniem, z pewnością uruchomiliśmy pierwszą kampanię Adwords. Start był pomyślny, wprowadzone słowa kluczowe spowodowały wyświetlenie pierwszych reklam i kliknięcia klientów. Mimo dobrego początku i pozytywnych prognoz na przyszłość, warto przyjrzeć się elementom odpowiedzialnym za efektywność.

Priorytetowym celem większości kampanii Adwords jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Im więcej klientów tym większe prawdopodobieństwo, że część z nich dokona zakupu lub zamówi usługę. Warto więc systematycznie śledzić kilka elementów jednocześnie optymalizując całą strategię reklamy. Pozwoli to nie tylko obniżyć koszt jednego kliknięcia, ale też spowodować znaczny wzrost ilości kliknięć.

Zobacz również: Narzędzie zapamiętujące pracę receptą na pomyłki i błędy systemu?

Wynik jakości słowa kluczowego

Pierwszym elementem, który warto sprawdzić jest wynik jakości słów kluczowych użytych w kampanii Adwords. Wskaźnik określany jest za pomocą skali od 1 do 10, gdzie 10 oznacza ocenę najlepszą. Co oznaczają poszczególne oceny? W przypadku, kiedy uzyskamy wynik pomiędzy 1 a 4, oznacza to, że źle dobraliśmy słowa kluczowe. Ocena w przedziale od 5 do 7 oznacza, że wszystko jest w porządku, zaś ocena w przedziale między 8 a 10 to świetny wynik i nie powinniśmy na razie niczego zmieniać.

Zobacz również: Jak często wysyłać newsletter?

Dodatkową informacją może być trafność słowa kluczowego względem strony docelowej, czyli tej, do której prowadzi link sponsorowany oraz dopasowania słowa do treści reklamy. To dzięki optymalizacji tych elementów, czyli wprowadzeniu zmian na stronie lub treści użytych w linku sponsorowanym, możemy bardzo szybko i skutecznie wpływać na wynik jakości słowa kluczowego.

Jak to wygląda w praktyce? Im niższy wynik, a konkretniej ocena w skali od 1 do 10, tym bardziej prawdopodobne, że link nie będzie wyświetlony. Natomiast im wynik będzie wyższy, tym mniej zapłacimy za jego kliknięcie dzięki mechanizmowi inteligentnego ustalania stawek Adwords.

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...