Nazwa dla sklepu internetowego – jak ją wybrać?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Tworzenie nazwy nie może ograniczyć się do samego etapu kreatywnego i burzy mózgów wśród znajomych czy rodziny
Wydaje się, że wybór nazwy dla sklepu internetowego to najważniejsza decyzja marketingowa dokonana przez osobę, która chce rozkręcić e-biznes. Jest to tylko w połowie prawda, gdyż o sukcesie sklepu decyduje wiele czynników, między innymi codzienna ciężka praca, dobrze dobrany zespół czy odpowiednio dobrana taktyka. Mimo to odpowiednia nazwa sklepu pomoże na początku przeprawy przez gąszcz konkurencji, jak i w późniejszym rozwoju marki. Jak więc wybrać odpowiednią markę i na co zwracać uwagę?

Dobrze dobrana nazwa sklepu może być marką, którą klienci zapamiętają na długie lata. Jeśli wybieramy nazwę dla sklepu internetowego możemy zastanowić się, czy dobrym posunięciem nie byłoby wymyślenie od razu sloganu. Głównym zadaniem samej nazwy sklepu jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, zadaniem sloganu zaś wzbudzenie zainteresowania. Odpowiednie przygotowanie i zadbanie o każdy szczegół dotyczący rozmieszczenia elementów na stronie pozwoli nam pozyskać i co najważniejsze, zatrzymać klienta.

Tworzenie nazwy nie może ograniczyć się do samego etapu kreatywnego i burzy mózgów wśród znajomych czy rodziny. Tworzenie nazwy powinno być podzielone na kilka etapów. Pierwszym z nich jest etap analityczny zakładający dokładną analizę rynku. W tym procesie musimy zebrać dokładne informacje o rynku, a przede wszystkim o naszej przyszłej grupie docelowej oraz o branży, którą chcemy reprezentować. Należy również zwrócić uwagę na konkurencję i ich nazwy oraz sprawdzić, jakie nazwy sprawdzają się w danej branży.

Warto zobaczyć: Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Dopiero po dogłębnej analizie możemy przejść do etapu kreatywnego, czyli zbierania listy pomysłów na nazwę dla naszego sklepu. Warto zbierać nawet najdziwniejsze nazwy, z których potem mogą powstać ciekawe kombinacje. W ostatnim etapie weryfikacji należy wybrać ostateczną nazwę, którą będziemy się legitymować przez cały okres trwania naszej działalności w sieci.

Wracając na chwilę do pierwszego etapu należy pamiętać przede wszystkim o naszych przyszłych odbiorcach. Należy ich poznać i zrozumieć. Powinniśmy dowiedzieć się jak spędzają swój czas, co lubią, a za czym nie przepadają i przede wszystkim, jakie mogą mieć zainteresowania. Jeśli celujemy w rynek hobbystyczny musimy pamiętać, że nasi przyszli odbiorcy w głównej mierze to profesjonaliści w swoim fachu, więc jakikolwiek przejaw niekompetencji będzie odbierany negatywnie.

Jeśli dokładnie poznamy naszych odbiorców unikniemy również wpadek w stosowaniu niekonkretnych nazw, które na przykład w branżowym żargonie mogą oznaczać coś zupełnie innego od założenia. Nasza nazwa musi nas wyróżniać spośród konkurentów i pod żadnym pozorem nie może kojarzyć się z nazwą konkurencji. Możemy również zastosować nazwę własną, nazwę obcojęzyczną lub przeróbkę nazwy branży, np. rowerowo, budowlaniec, hostingowo etc. 

Sprawdź też: Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...