Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Każdy sklep, a w szczególności ten internetowy powinien posiadać swoją nazwę oraz odpowiednio dobraną domenę
Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać?

Oczywiście każdy sklep, a w szczególności ten internetowy powinien posiadać swoją nazwę oraz odpowiednio dobraną domenę. Wybierając nazwę domeny musimy określić, czy w jej nazwie umieścimy nazwę firmy, czy może słowa kluczowe kojarzące się branżą. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór domeny związanej z nazwą firmy, ale tu może pojawić się problem. Obecnie wybór wolnych domen jest niezwykle ograniczony, a szansa, że nazwa naszej firmy będzie unikalna jest dość znikoma.

Wybierając domenę ze słowami kluczowymi musimy skupić się na tym, z czym kojarzy się nasza firma i towar, jaki oferujemy. Odpowiednia domena znacznie ułatwi późniejsze pozycjonowanie strony. Wracając do nazwy sklepu, nie może być ona przypadkowa. Czasy, w których sklepy oferujące na przykład materiały budowlane układane były z inicjałów lub pierwszych liter nazwiska założyciela bezpowrotnie minęły. Dziś liczą się chwytliwe nazwy, które można łatwo zapamiętać.

Zobacz również: Czy jeden dobry pomysł na e-biznes wystarczy na kilka lat?

Po wybraniu nazwy i domeny należy przejść do spraw formalnych, w których ustalimy z biurem rachunkowym lub księgowością zasady wystawiania faktur i paragonów. Jest to niezwykle ważne, gdyż obecnie na każdy sprzedany towar należy wystawić paragon, a na życzenie klienta odpowiednią fakturę. Niedotrzymanie tych warunków może stworzyć w przyszłości bardzo poważne problemy, dlatego też do tego tematu należy podejść z rozsądkiem.

Następnym krokiem jest zakup oprogramowania do fakturowania oraz co oczywiste, kasy fiskalnej. Bez tego nie można nawet myśleć o starcie z e-biznesem. W kolejnym kroku należy zakupić oprogramowanie sklepu internetowego. Jeśli dopiero zaczynamy w tej branży i zamierzamy w przyszłości rozwinąć naszą ofertę możemy zakupić oprogramowanie z miesięcznym abonamentem, co przyniesie nieco oszczędności, lub skorzystać z darmowych platform dla sklepów internetowych. Na dłuższą metę jednak takie rozwiązania są niekorzystne.

Sprawdź też: Czy w e-biznesie wystarczy zwabić klienta na stronę internetową?

W następnych krokach należy opracować odpowiednie opisy do towarów oraz co oczywiste, ułożyć stosowny regulamin sklepu. Na początku możemy poprosić znajomych o to, by pomogli nam w testowaniu nowej platformy. Nie zapominajmy również o założeniu konta w AdWords oraz w popularnych porównywarkach cen takich jak Nokaut, Skąpiec czy Ceneo. Jeśli wszystko zapniemy na ostatni guzik, możemy otworzyć sklep i czekać na pierwszych klientów.

Moja firma
4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki
17 paź 2024

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

Rząd odkłada obowiązkowe e-faktury, ale przedsiębiorcy nie rezygnują z przygotowań do wdrożenia systemu KSeF
17 paź 2024

Jak wiadomo, ostatecznie zgodnie z nowym harmonogramem, przedsiębiorcy, których roczna sprzedaż przekroczy 200 mln zł w 2025 roku, będą musieli wdrożyć KSeF od 1 lutego 2026 roku. Pozostałe firmy będą miały czas do 1 kwietnia 2026 roku.

Drewno w gospodarce: główną barierą właściwego wykorzystania są stereotypy głęboko zakorzenione w świadomości Polaków
17 paź 2024

Polacy postrzegają drewno głównie w kontekście tradycyjnych wyrobów, takich jak meble czy domy wiejskie. Tymczasem jego potencjał w produkcji innowacyjnych, ekologicznych produktów pozostaje nieznany. To ważne, by poznali pełne spektrum, w konteście dekrbonizacji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Aktualizacja oprogramowania w firmie: jak ją przeprowadzać, by uniknąć problemów – wnioski po światowej awarii systemów Windows
17 paź 2024

Jakie skutki może mieć błędna aktualizacja oprogramowania, przekonał się o tym niemal cały świat gdy takie zdarzenie sparaliżowało lotniska i banki, nie liczą mniej spektakularnie działających przedsiębiorstw. Czy firmy wyciągnęły i wyciągają z tego wnioski?

Polacy wyszaleli się na wakacjach i aż do Sylwestra będą oszczędzać na hotelach i restauracjach? Branżę ogarnął pesymizm
16 paź 2024

Branża hoteli, restauracji i cateringu, fachowo określana jako HoReCa utraciła cały entuzjazm, który niósł ją przez pierwsze trzy kwartały tego roku. Z lidera optymizmu wśród branż spadła do roli przewodzącego pod względem pesymizmu. Co jest tego przyczyną?

Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]
15 paź 2024

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego
15 paź 2024

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG
14 paź 2024

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii
13 paź 2024

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych
11 paź 2024

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

pokaż więcej
Proszę czekać...