Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Zwiększanie zawartości koszyka poprzez oferowanie dodatkowych produktów nie zawsze się sprawdza.
Każdy przedsiębiorca chciałby zarabiać na swoim sklepie internetowym jak najwięcej. Niestety aby przyciągnąć klientów należy mieć atrakcyjne ceny, a to samo w sobie zmniejsza zyski. Nie możemy również windować cen lub dokładać potajemnie towarów do koszyka, gdyż jest to nielegalne. Jak więc zwiększyć zawartość koszyka nie przekraczając żadnych granic?

Zwiększanie zawartości koszyka poprzez oferowanie dodatkowych produktów nie zawsze się sprawdza. Proces ten nie działa, a w niektórych przypadkach nawet odstrasza, jeśli w koszyku znajdują się produkty tanie. Jeśli jednak klient robi spore zakupy, oferowanie niedrogich dodatków jest skuteczne. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest psychologiczne zachęcanie do zwiększania ilości produktów w koszyku. Jak to zrobić?

Bardzo dobrym pomysłem jest zastosowanie w sklepie możliwości oglądania ostatnich produktów. Klient na stronie głównej będzie widział, jakie produkty ostatnio oglądał. Co ciekawe funkcja ta działa nawet bez logowania się na konto w sklepie, gdyż oparta jest na plikach cookie w przeglądarce. Klient odwiedzając po raz kolejny sklep, od razy trafia na interesujący go produkt, a dzięki temu oszczędza czas na poszukiwaniach i od razu może złożyć zamówienie.

Zobacz również: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

Kolejną niezwykle skuteczna techniką jest promocja na zasadzie darmowej dostawy przy zamówienie przekraczającym konkretną kwotę. Przyjmijmy, że zamówienie o wartości powyżej 500 złotych jest dostarczane na nasz koszt. Klient, składający zamówienie na kwotę 480 złotych z pewnością zamówi jakiś dodatek za ponad 20 złotych, aby mieć darmową dostawę.

Kolejną techniką są zbiorowe promocje. Na czym to polega? Otóż możemy oferować kilka przedmiotów w obniżonej cenie. Załóżmy, że trzy płyty kosztują 50 złotych każda. Kupując owe płyty osobno w różnych sklepach klient zapłaciłby 150 złotych plus koszty przesyłki. Jednak w naszym sklepie, koszt trzech płyt w zestawie może kosztować np. 120 złotych (40 złotych sztuka). Klient zaoszczędza 30 złotych.

Delikatne zabiegi zachęcające, a nie zmuszające klienta do większych zakupów bardzo skutecznie zachęcają go do dodatkowych kliknięć prowadzących do zwiększania zawartości koszyka. Nie należy jednak przesadzać z tego typu zachętami i promocjami, gdyż podejrzliwy konsument może to odebrać jako natarczywe namawiania, a to już nie jest wskazane. 

Warto przeczytać: Czy sklep internetowy musi… sprzedawać?

Moja firma
10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
04 wrz 2024

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową
04 wrz 2024

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd
03 wrz 2024

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co
28 sie 2024

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań
27 sie 2024

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?
26 sie 2024

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online
26 sie 2024

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?
22 sie 2024

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć
21 sie 2024

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

120 tys. zł dla rolników jeszcze tylko do 22 sierpnia
20 sie 2024

Właściciele małych gospodarstw, którzy prowadzą produkcję ekologiczną lub planują wprowadzanie żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw, jeszcze do 22 sierpnia mogą ubiegać się o wsparcie nawet 120 tys. zł. Pomoc pochodzi z interwencji „Rozwój małych gospodarstw” Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027.

pokaż więcej
Proszę czekać...