Po pierwsze, sklep internetowy może być ciekawą formą promocji dla firmy, a nie tylko jednym z kanałów sprzedaży. Sklep internetowy może być elementem budowania nowoczesnego i prężnie rozwijającego się wizerunku firmy. O ile firma lokalnie może dotrzeć do niewielkiej grupy odbiorców, to już wirtualna jej siedziba pod postacią sklepu internetowego ma praktycznie nieograniczony zasięg.
Kolejną funkcją sklepu internetowego może być katalog produktów i usług danej firmy. Dzięki wirtualnemu katalogowi, odbiorca może zapoznać się z ofertą firmy niemal o każdej porze dnia i w każdym miejscu na świecie bez konieczności odwiedzania stacjonarnej siedziby przedsiębiorstwa. Coraz częściej tradycyjne, papierowe, niekiedy grube i ciężkie katalogi firmowe są wypierane przez sklepu internetowe. Nie zapominajmy o tym, że jest przecież możliwość nie tylko oglądania towarów on-line, ale również ich kupna.
Warto przeczytać: Zainfekowany nośnik – jak bezpiecznie wydobyć z niego ważne dane?
Wielu potencjalnych klientów traktuje sklep internetowy jako swoistą bazę danych. Najpierw oglądają produkt on-line, zbierają o nim informacje i opinie, a potem i tak wybiera się do sklepu stacjonarnego aby zakupić upatrzoną w sieci rzecz. I tu pojawia się kolejna zaleta sklepów internetowych. Dzięki powyższej sytuacji znacząco zmniejsza się nakład na obsługę klienta. Konsument sam upatruje towar, a w sklepie stacjonarnym jedynie go kupuje ograniczając obsługę do wydania reszty.
Jak widać na powyższych przykładach, sklep internetowy to nie tylko jeden z kanałów dystrybucji i sprzedaży towarów. To również potężne narzędzie informacyjne i promocyjne dla firmy stacjonarnej. Jeśli więc zależy nam nie tylko na promocji, ale i na zwiększeniu sprzedaży, sklep internetowy może być idealną receptą.
Zobacz również: Jak skutecznie zabezpieczyć dane w profilu użytkownika?