Podstawowe błędy w strategiach sklepów Internetowych – cena i towar

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Rynek sklepów internetowych i ogólnie pojętego e-biznesu jest bardzo szeroki i okupowany przez wielu przedsiębiorców.
Wielu właścicieli sklepów internetowych myśli, że najniższe ceny i szerokość asortymentu to jedyny słuszny środek na rozwinięcie e-biznesu w postaci sklepu internetowego. Tak wg. nich wygląda prawidłowa strategia marketingowa. Ale gdyby tak najniższe ceny zamienić na ceny przystępne dla Klienta, a szerokość asortymentu przekształcić w jego głębokość w danym szczeblu, z pewnością powstałaby strategia lepsza niż inne, „jedyne i słuszne” strategie marketingowe. Jak więc zaplanować strategię dochodowego sklepu internetowego?

Co prawda istnieje wiele strategii marketingowych wycelowanych w sklepy internetowe, między innymi marketing mix i pojęcia z nim związane, to ich praktyczna realizacja i wdrażanie często pozostawia wiele do życzenia. Błędy są popełniane głównie ze względu na nieznajomość, niezrozumienie czy nawet przewartościowanie pojedynczych składowych marketingu. Strategia marketingowa działa prawidłowo jako całość, a jakiekolwiek ustępstwo lub rozwinięcie jednego z jej podpunktów może zepsuć cały efekt.

Wielu właścicieli sklepów zbyt poważnie bierze sobie do serca strategię przystępnych cen, myląc jednocześnie to pojęcie z pojęciem niskich cen. Owszem, sklep może mieć wielu klientów, ale dochód przedsiębiorstwa nie będzie odpowiednio wysoki i w pewnym momencie, być może w chwili kryzysu ceny poszybują w górę odstraszając większość „wiernych” dotychczasowych klientów.

Jeśli mamy zamiar otworzyć sklep internetowy lub całkowicie zrewolucjonizować już istniejący, a za główną strategię i najważniejszą cechę naszej oferty przyjmiemy najniższe na rynku ceny, powinniśmy jeszcze raz zaplanować strategię, gdyż takie plany i pomysły ma większość innych sprzedawców na rynku.

Zobacz również: Jak wydłużyć żywotność baterii w telefonie? – rodzaje baterii

Jeśli jednak zamiast najniższej na rynku ceny, naszą główną strategią będzie najszerszy asortyment danego towaru na rynku… również powinniśmy przemyśleć naszą strategię, gdyż taki sam pomysł ma większość przedsiębiorców i oczywiście naszych konkurentów na rynku.

Jaka strategia będzie najlepsza? Warto pamiętać, że rynek sklepów internetowych i ogólnie pojętego e-biznesu jest bardzo szeroki i okupowany przez wielu przedsiębiorców. Dla nowych graczy największą szansą na zaistnienie jest indywidualne i nieco oryginalne podejście do tematu. Jeśli planujemy strategię i myślimy tak samo jak większość naszych konkurentów, nasze szanse na wygraną są znikome.

Oczywiście nie możemy zaprzeczyć, że cena to jeden z głównych czynników warunkujących skuteczną sprzedaż w sklepie internetowym. Istotnym jest również fakt, że asortyment pożądany przez rynek to ważny czynnik, który bezpośrednio przekłada się na zyski sklepu. Niestety w przypadku niektórych przedsiębiorców postrzeganie tych zasad jest przesadnie zasadnicze i radykalne. Najniższe ceny i najszerszy asortyment to nie najlepsza strategia.

Sprawdź też: Jak wprowadzić modułowe centra danych do firmy?

Połączenie tych dwóch składowych w najwyższych możliwych dawkach (najniższe ceny – najszerszy asortyment) to nadal za mało na potrzeby marketingu dochodowego sklepu internetowego. Dopiero odpowiednie wyważenie proporcji, pewne ustępstwa jak również nietypowe eksperymenty są w stanie wybić nową firmę ponad innych rynkowych graczy.

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...