Zakres usług banków elektronicznych - czy chodzi tylko o pieniądze?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
W każdej dziedzinie naszego codziennego życia, na przełomie kilku lat, nastąpiła wielka przemiana. Kiedyś żeby złożyć wniosek o kredyt, wypłacić pieniądze lub dokonać przelewu, musieliśmy spędzić kilka godzin w banku, dziś potrzebny jest do tego komputer i dosłownie kilka chwil. Ale to nie wszystko. Na przełomie kilku lat zakres usług dostępnych przez Internet znacząco się rozszerzył. Pojawiły się możliwości przeprowadzania coraz to bardziej skomplikowanych operacji, które przypisane były wcześniej tylko tradycyjnym placówkom. Czy banki elektroniczne zajmują się tylko pieniędzmi?

Zauważalnym dziś czynnikiem jest swego rodzaju wyścig rozgrywany między bankami. Polega on na wprowadzaniu coraz to nowszych i unikalnych funkcji przez poszczególne firmy. Każdy bank stara się posiadać, choć jedną, wyróżniającą go z „tłumu” opcję. Oczywiście unikalność ta nie trwa długo. Niewątpliwą zaletą tego wyścigu jest coraz szerszy wachlarz ofert i opcji oferowanych przez banki. Mimo to można spotkać bardzo zróżnicowane oferty. Z jednej strony mogą to być zupełnie podstawowe opcje, niczym niewyróżniające się, niemal oczywiste usługi, z drugiej strony zaś takie, które są bardzo rozbudowane i zadowolą nawet najwybredniejszych klientów. Dodatkowo, oferty banków można podzielić na umowne 3 sektory. Podstawowy, rozszerzony i zaawansowany.

Zobacz również: Jak ukryć się przed współpracownikami na Facebooku?

Jak można się domyślić, oferta podstawowa jest najuboższą z ofert i oferuje dosłownie namiastkę możliwości zarządzania swoim kontem przez Internet. Usługi dostępne w ramach tej opcji sprowadzają się do wykonywania głównie biernych czynności związanych z kontem. Są to między innymi: sprawdzanie stanu rachunku, historii operacji wykonywanych na zgromadzonych środkach, salda oraz środków dostępnych na karcie, sprawdzanie statusu spłat karty kredytowej. 

Oferta rozszerzona natomiast, zapewnia nieco szersze pole działania. Poprzez Internet można m. in. Złożyć wniosek o wydanie karty kredytowej lub pożyczkę. Krótko mówiąc, oferta rozszerzona jest w pewnym sensie przeniesieniem przywilejów banku stacjonarnego w świat wirtualny. Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, ze nie trzeba stać w często długich kolejkach do okienka w banku.

Zobacz również: Jak poprawić funkcjonalność systemowego schowka?

Oprócz oferty rozszerzonej, która, jak sama nazwa wskazuje, jest rozwiniętą ofertą podstawową, w ofercie banków jest oferta zaawansowana. Tutaj również, zgodnie z nazwą, dostępne opcje pozwalają na w pełni kompleksowe zarządzanie kontem i wszystkim, co związane jest z finansami. Szczególnie na przykładzie oferty zaawansowanej zauważalny jest wcześniej wspomniany wyścig między bankami. Każdy z banków stara się, aby jego oferta była unikalna. Jednak jak się okazuje, usługi oferowane w poszczególnych bankach nie różnią się zbytnio użytecznością czy funkcjonalnością. Najczęściej spotykanymi opcjami i funkcjami są m. in. udostępnienie porad finansowych w ramach serwisu internetowego, doradztwo on-line, a nawet prowadzenie usług zgoła odmiennych niż te, którymi specjalizuje się bank np. internetowy sklep RTV ze zniżkami dla klientów np. w ING.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...