Które firmy mogą bezpłatnie zmienić sprzedawcę energii?

W wielu przypadkach przedsiębiorca nie ponosi kosztów, związanych z wymianą licznika.
Światowy kryzys zmusił przedsiębiorców do większych oszczędności. Jak pozyskać datkowe pieniądze bez konieczności rezygnacji z zakupów? Eksperci radzą zmienić dostawcę prądu. Sprawdź, czy Twoja firma może zrobić to bezpłatnie.

Nie ważne, czy prowadzisz dużą czy małą firmę. Jako człowiek przedsiębiorczy powinieneś dokładniej przyjrzeć się wszystkim możliwościom, istniejącym na polskim rynku energii. Te zaś w przypadku klientów biznesowych są całkiem spore, ponieważ sprzedaż prądu małym i średnim firmom jest dla dostawców energii znacznie bardziej opłacalna niż w przypadku indywidualnego odbiorcy.

Warto przy tym pamiętać, iż na polskim rynku funkcjonuje już kilkaset podmiotów, uprawnionych do obrotu energią elektryczną, a tak wysoka konkurencja na każdym z nich wymusza konieczność walki o klienta biznesowego.

Zmień dostawcę lub negocjuj warunki umowy

Potencjalny, nowy sprzedawca z pewnością przedstawi nam tańszą lub atrakcyjniejszą ofertę od dotychczasowej, oferując np. gwarancję stałej ceny w okresie trwania umowy. Już samo podjęcie działań, zmierzających do zmiany sprzedawcy prądu, może okazać się opłacalne dla Twojej firmy. Dotychczasowy sprzedawca, zaniepokojony niebezpieczeństwem utraty klienta, jest w stanie zaproponować nowe, korzystniejsze warunki.

Tania energia dla firm. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Jakie konkretnie korzyści odniosą klienci? Wszystko zależy od firmy, z którą mamy podpisaną umowę. Często zmiany są korzystniejsze niż myślimy.

- Nasi Klienci biznesowi mogą liczyć na indywidualne dopasowanie oferty handlowej do swoich potrzeb i oczekiwań, ponieważ staramy się wyjść naprzeciw ich wymaganiom. Jesteśmy w pełni elastyczni. Proponujemy optymalizację kosztów zakupu energii elektrycznej, dzięki czemu klienci mogą realnie zaoszczędzić i mieć pełną kontrolę nad sposobem zużycia energii w przedsiębiorstwie – zapewnia Maciej Dolny, wiceprezes Tauron Sprzedaż.

Oferta Tauronu jest znacznie szersza od podstawowego doradztwa w kwestii taryfy, która byłaby dla nas najlepsza. Szerzej o tym mówi Maciej Dolny:

- Oferujemy pomoc specjalistów. Dedykowani doradcy proponują m.in. usługę bilansowania handlowego, gwarancję stałej ceny za energię elektryczną, elastyczność w kwestiach oczekiwanych okresów rozliczeniowych, różne warianty oferty handlowej, a dla mniejszego biznesu mamy atrakcyjne promocje sprzedażowe z szansą na obniżenie rachunków za prąd i wsparcie środowiska naturalnego w ramach produktu TAURON Eko. Jednakże atrakcyjne ceny, promocje i profesjonalni doradcy to tylko połowa sukcesu w optymalizacji energetycznych kosztów. Ważne jest, aby sprzedawca był w stanie zagwarantować klientom bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej. A taką gwarancję jest w stanie dać tylko doświadczony sprzedawca z odpowiednim zapleczem kapitałowym. W końcu mówimy tutaj o podstawowym medium, używanym w każdym przedsiębiorstwie, a jakże ważnym, bez którego trudno prowadzić działalność biznesową.

O korzyściach, płynących ze zmiany dotychczasowego sprzedawcy prądu, przekonuje również rosnąca w ostatnich latach liczba klientów biznesowych, którzy zdecydowali się na ten krok. Dane Urzędu Regulacji Energetyki wskazują na to, iż tylko w pierwszym półroczu 2010 r. sprzedawcę zmieniło blisko pół tysiąca przedsiębiorców, zaliczanych do grup taryfowych: A, B i C.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 30%! Sprawdź teraz!

Czy zmiana dostawcy prądu jest łatwa?

Możliwość zmiany sprzedawcy prądu istnieje w naszym kraju od połowy 2007 roku. W przypadku większości przedsiębiorców nie wiąże się z żadnymi kosztami, bowiem sama procedura zmiany jest bezpłatna. Niemniej jednak, w przypadku dużych zakładów produkcyjnych, rozliczanych w grupach taryfowych A i B, a więc takich firm, które zużywają znaczne ilości energii, zmiana sprzedawcy wymaga dostosowania układów pomiarowych do nowych parametrów. Jednorazowy koszt wymiany licznika niestety pokrywa sam klient.

Na szczęście nie dotyczy to średnich zakładów produkcyjnych i firm usługowych, rozliczanych w grupie taryfowej C. W tym przypadku dostosowanie liczników odbywa się na koszt firmy dystrybucyjnej. Z kolei wymiana układów pomiarowych w ogóle nie jest wymagana od małych firm usługowych!

Trzeba jednak powiedzieć, iż bez względu na to, czy przedsiębiorstwo zostanie zmuszone do poniesienia kosztu wymiany licznika czy też nie, zmiana sprzedawcy prądu naprawdę może się opłacić.

Specjaliści z TotalMoney.pl dowodzą, iż dzięki niej duże przedsiębiorstwa już po dwunastu miesiącach mogą zaoszczędzić co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Korzyści będą zauważalne nawet w przypadku małej firmy, która na nowym sprzedawcy energii zaoszczędzi w skali roku średnio kilkaset złotych, a więc kwotę odpowiadającą przynajmniej jednemu rachunkowi za prąd u dotychczasowego dostawcy.

Wobec powyższego nawet najbardziej sceptyczni i ostrożni przedsiębiorcy muszą przyznać, iż propozycja zmiany sprzedawcy prądu rzeczywiście zasługuje na poważne rozważenie.

Eksperci TotalMoney.pl

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...