Jak centra outletowe przyciągają klientów w dobie kryzysu

zakupy / shutterstock

Ostatnie lata to czas bezprecedensowych zawirowań dla obiektów handlowych: pandemia, wojna, inflacja czy rosnące znaczenie zakupów internetowych na długo zmieniły zachowania polskiego konsumenta.

Portfolio renomowanych marek

Centra outletowe cieszą się popularnością nie tylko wśród klientów, lecz także wśród funkcjonujących na polskim rynku zagranicznych i lokalnych marek odzieżowych. Dla producentów odzieży outlety to kontrolowany i dochodowy sposób zarządzania nadmiarowym zatowarowaniem. Branża modowa mierzy się z coraz większą krytyką ze strony aktywistów ekologicznych i świadomych konsumentów, dlatego wiele marek szuka sposobów na zrównoważone zarządzanie sezonowymi kolekcjami, dla których nie ma już miejsca w sklepach regularnych lub kanałach sprzedaży online. Centrum outletowe jest dla nich optymalnym rozwiązaniem

Programy lojalnościowe sposobem na budowanie relacji z klientami 

Istotnym czynnikiem mającym wpływ na wybór destynacji zakupowej przez klientów centrów handlowych jest również nawiązanie z nimi trwałej relacji. Nic więc dziwnego, że obiekty handlowe coraz częściej uruchamiają programy lojalnościowe, które stymulują częstotliwość wizyt w centrum oraz wpływają na wartość koszyka zakupowego. „Praktycznie każde centrum handlowe daje dziś swoim klientom możliwość przystąpienia do programu lojalnościowego. Aby być konkurencyjnym trzeba jednak zaproponować coś więcej niż tylko rabat na zakupy” - informuje Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet.

Warto dbać o najmłodszych konsumentów

Bardzo ważne dla obiektów handlowych, także outletowych, jest odpowiadanie na potrzeby młodszych grup wiekowych, które z czasem zyskiwać będą coraz większą siłę nabywczą. Jak pokazują badania, wśród klientów pojawia się coraz więcej osób w wieku poniżej 24 lat. Pomimo tego, że młodsza generacja w większym stopniu niż starsze pokolenia korzysta ze sklepów internetowych i funkcjonuje w mediach społecznościowych, osoby należące do tej grupy chcą odwiedzać sklepy stacjonarne, aby wyjść z domu.

Rola mediów społecznościowych 

Nie bez znaczenia pozostaje zatem pozostawanie z obecnymi i potencjalnymi klientami w stałym kontakcie i regularne informowanie ich o zbliżających się promocjach, nowo otwartych sklepach czy akcjach specjalnych, np. spotkaniach ze znanymi osobami czy influencerami. 

„W dobie postępującej cyfryzacji media społecznościowe to dziś kluczowy kanał komunikacji i budowania relacji z klientami” - mówi Marek Włoch, Marketing Manager.

Źródło: Wrocław Fashion Outlet

Moja firma
10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
04 wrz 2024

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową
04 wrz 2024

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd
03 wrz 2024

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co
28 sie 2024

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań
27 sie 2024

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?
26 sie 2024

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online
26 sie 2024

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?
22 sie 2024

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć
21 sie 2024

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

120 tys. zł dla rolników jeszcze tylko do 22 sierpnia
20 sie 2024

Właściciele małych gospodarstw, którzy prowadzą produkcję ekologiczną lub planują wprowadzanie żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw, jeszcze do 22 sierpnia mogą ubiegać się o wsparcie nawet 120 tys. zł. Pomoc pochodzi z interwencji „Rozwój małych gospodarstw” Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027.

pokaż więcej
Proszę czekać...