Ile i jak streamerzy zarabiają na transmisjach?

Ile czasu poświęcamy na oglądanie streamów?
Podobnie jak na całym świecie, w Polsce rynek live streamingu rozkwitał w ostatnich latach. Szczególne wzrosty mogliśmy zauważyć w zeszłym roku, gdy zamknięci w domach, szukaliśmy kontaktu z otoczeniem. Jak bardzo rynek ewoluował?

Streaming rośnie w siłę

Portal STREAMERZY.PL wraz z inSTREAMLY opublikował coroczne Badanie rynku live streamingu 2020. Znajdziemy w nim szczegółowe statystyki dotyczące streamerów i ich widzów, oraz opinie eksperckie, a także case study kampanii streamingowych.

Jak wynika z raportu scena streamingowa w Polsce nabiera niebywałego rozpędu, dodatkowo przyspieszonego przez pandemię COVID-19 i towarzyszące jej obostrzenia. W porównaniu z rokiem 2019 liczba polskich kanałów streamingowych powyżej 10k subskrybentów zwiększyła się o niemal 41,4% (z 389 w roku 20219 do 550 w roku 2020).

 YouTube na pierwszym miejscu

Streaming oraz Internet skutecznie zastępują odbiorcom z Generacji Z klasyczne media. Aż 61,4% widzów platform streamingowych deklaruje, że nie ogląda telewizji wcale a 26,2% ogląda mniej niż 1 godzinę dziennie, przeznaczając ten czas na gry (30,1%), oglądanie streamów (32,4%) i YouTube’a (23,2%).

Ile można zarobić?

Dzięki upowszechnieniu technologii transmitowania obrazu i dźwięku, streaming staje się również w Polsce realną ścieżką kariery, choć nadal zdecydowana większość twórców to pasjonaci. Z odpowiedzi udzielonych przez streamerów wynika, że 73,4% z nich streamuje z czystej pasji. Ich rozwój wspierają natomiast sami widzowie. Datki od widzów dla 41,1% internetowych twórców to główne źródło dochodu ze streamów.

streaming 2

Wysoce zaangażowana społeczność, jaką tworzą streamerzy oraz ich widzowie stanowi doskonałą przestrzeń dla innowacyjnych marek, które decydują się na współpracę ze streamerami. W raporcie znajdziemy case study kampanii takich brandów jak adidas, BLIK czy też Sprite x Cyberpunk 2077 oraz opinie ekspertów i streamerów dające pogląd na potencjał jaki niesie ze sobą rozwój live streamingu.

- Czas, który użytkownik spędza na live’ach, stale się wydłuża, a ten kontakt wymaga skupienia i zaangażowania. Co za tym idzie, platformy streamingowe to doskonałe medium do budowania widocznej kampanii zasięgowej czy optymalizacji kontaktu z komunikatem pod kątem pełnych obejrzeń - podsumowuje Olga Długołęcka, p.o. Communication Lead, MediaCom Warszawa

Wydawcy raportu:
STREAMERZY.PL - to portal, który monitoruje, analizuje i od lat dostarcza dokładne statystyki na temat polskiego live-streamingu.
inSTREAMLY - to platforma, stworzona w 2019 roku przez zespół profesjonalistów, która dostarcza technologię łączącą marki ze streamerami.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...