Pralnia - przykładowy biznes plan

Anna Konarzewska-Żuczek
Prawnik
rozwiń więcej
Przykładowy biznes plan - pralnia
 

I. Opis przedsięwzięcia

Siedziba Pralni „Małgosia” znajduje się w miejscowości Mysłowice, ul. Zielona 10.
Nr Tel ……………………..
Fax ………………………..
e-mail ……………………..
Pralnia „Małgosia” jest firmą rodzinną, jednoosobowa działalność gospodarcza, właścicielem jest Ewa Nowak. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………….
Oferta pralni skierowana jest do klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Firma zajmuje się czyszczeniem odzieży chemicznie i wodą.
Na tego typu usługi jest coraz większe zapotrzebowanie. W planach mamy zdobycie jak największej liczby klientów.
Celem naszym jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków.

II. Plan organizacyjny

Lokal przeznaczony na pralnie to postawiony przez nas budynek, na działce która jest naszą własnością. W pralni pracuję ja wraz z mężem oraz jedna zatrudniona osoba.

III. Plan techniczny

Wyposażenie pralni:
-
-
-
-

IV. Opis działalności gospodarczej

1. Cele do osiągnięcia
- pozyskanie jak największej liczby stałych klientów indywidualnych,
- pozyskiwanie klientów instytucjonalnych,
- stałe zwiększanie zakresu oferowanych usług,
- zakup nowego sprzętu,
2. Klienci
Klientów pralni można podzielić na następujące grupy:
- klienci indywidualni,
- klienci biznesowi.
Każda z grup ma inne potrzeby i oczekuje innych usług. Dla każdej z grup tworzymy odpowiednią ofertę i naszym zamiarem jest jej poszerzanie.
Klienci indywidualni oczekują: …………………………………………………………..
Klienci instytucjonalni oczekują: …………………………………………………………
3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Pralnia znajduje się budynku postawionym na naszej prywatnej działce, położony jest od ulicy, tak więc jest bardzo łatwy do niego dostęp. Przy ulicy znajdują się trzy miejsca parkingowe przeznaczone dla naszych klientów. Lokal ma powierzchnię ……..mkw. Budynek posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.
4. Planowane godziny otwarcia
Pn-pt 10.00-18.00
Sb 10.00-14.00
5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Ewa Nowak.
6. Zatrudnienie
Na początku pracować w pralni będę sama z mężem, plus jedna zatrudniona osoba. Z czasem zamierzam zatrudnić jeszcze dwie osoby.

V. Plan finansowy

1. Aby otworzyć pralnię potrzebuję środków na odpowiedni sprzęt. W pralni zamierzam mieć następujące maszyny: …………………………….. .
Z własnych środków postawiony został i wykończony budynek.
2. Planowane koszty:
Meble – 5 tys. zł
………………….
…………………..
…………………..
3. Aby założyć pralnię zaciągnęłam kredyt w wysokości …… . Raty zostały rozłożone na 5 lat. Z moich wyliczeń wynika, że mogę liczyć w niedługim (ok. 12 miesięcy) na spore zyski. Niestety szczególnie na początku koszty będą również bardzo wysokie. Dużo pochłaniać będą bieżące potrzeby jak np. pensje pracowników, przewidywana ich wysokość to kwota ….. .

VI. Analiza konkurencji

1. Analiza otoczenia.
Mam zamiar świadczyć usługi pralnicze dla wszystkich mieszkańców miasta a także dla firm znajdujących się w jego obrębie. Rynek jest dosyć obszerny, gdyż na terenie naszego miasta działa tylko jedna podobna pralnia. Mam zamiar wystąpić z ofertą kompleksowych usług pralniczych do znajdującego się w pobliżu ośrodka zdrowia, zakładów fryzjerskiego i kosmetycznego oraz przedszkola. Mam nadzieję, że z czasem uda się zdobyć więcej stałych klientów.
2. Konkurencja
Jedyna konkurencyjna pralnia pomimo świadczenia w dużej mierze podobnych usług nie wydaje się być zbyt dużym zagrożeniem, ze względu na położenie w drugim końcu miasta.
3. Opis dostawców
(przedstaw firmy, z którymi będziesz stale współpracował przy dostawie środków chemicznych, ilu potrzebujesz dostawców, jakie to koszty).

VI. Plan marketingowy

1. Strategia marketingowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług pralni mam zamiar przeznaczyć kwotę …….. PLN w pierwszym roku działalności, na cele reklamowe.
Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia ilości klientów (ulotki, ogłoszenia w prasie, wizytówki, strona internetowa).
2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.
Cennik usług:
- płaszcz ………….
- garnitur …………..
- garsonka …………..
- spodnie …………..
- spódnica …………..
- ……………………….
- ………………………..
- …………………………

VII. Analiza mocnych i słabych stron

1. Mocne strony przedsięwzięcia – świadczone przez pralnię usługi będą na najwyższym poziomie, korzystać będziemy z bardzo dobrych środków co pomoże nam osiągnąć cel; proponowane ceny będą niższe niż konkurencji.
2. Słabe strony przedsięwzięcia – położenie w bocznej ulicy (ze względu na postawienie budynku na własnej działce).
3. Szanse w otoczeniu – duże zapotrzebowanie na usługi pralnicze, ze względu na niewielką konkurencję.
4. Zagrożenia przedsięwzięcia – trudności w zdobyciu stałych klientów.

Anna Konarzewska-Żuczek

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...