Optyk – franczyza

Anna Konarzewska-Żuczek
Prawnik
rozwiń więcej
Coraz bardziej popularna w Polsce franczyza (jako pewnego rodzaju umowa licencyjna) to niezły sposób na własny biznes. Salony optyczne sprawdzają się także jako biznes franczyzowy. Najbardziej popularną sieciową marka w branży optycznej jest Vision Express.

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojego salonu otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.

W skład standardowego pakietu wchodzą:
– znak towarowy,
– know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
– tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
– usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
– opłaty na rzecz franczyzodawny – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:

  •  wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
  •  bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
  •  wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).

Informacje o franczyzodawcy
Vision Express SP Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 200, 02-486 Warszawa
tel.: 503 112 946
faks: (0-22) 668 16 12
email: biuro@visionexpress.pl
strona www: www.visionexpress.pl

Firma jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców 

Przeczytaj także: Wypróbowana marka jako zaleta franczyzy

Informacje o systemie franczyzowym

Opis systemu franczyzowego
Vision Express | Super Optyk jest liderem na detalicznym rynku optycznym w Polsce, największą i najlepiej rozpoznawalną siecią salonów optycznych w Polsce. Jednostki własne – 130. Jednostki franczyzowe – 30.

Informacje dla franczyzobiorcy

Przewidywana suma inwestycji – od 500 tys. zł 

Podstawowe wymagania sieci

  •  Atrakcyjna lokalizacja – w najlepszym punkcie handlowym miasta (centrum handlowe lub ścisłe centrum miasta) - zaakceptowana przez Vision Express
  •  Lokal min. 80-120 m 
  • Osobiste zaangażowanie w prowadzenie salonu osoby ubiegającej się o otrzymanie franczyzy  
  • Wyposażenie zgodnie z wymogami Vision Express (gabinet, badania wzroku,laboratorium optyczne)  
  • Wystrój salonu zgodny z koncepcją Vision Express - kolor ścian biały, panele na sali sprzedaży wg standardu Vision Express  
  • Reklama wewnętrzna (ulotki, zdjęcia, inne), zewnętrzna (plakaty) i logo wg norm Vision Express  
  • Ubiór pracowników i jakość obsługi klienta zgodne ze standardami Vision Express  
  • Sprzedaż produktów i usług wyłącznie poprzez system informatyczny Vision Express zintegrowany z drukarką fiskalną

Inna możliwość to działająca w południowej Polsce firma MozartOptyk:
WWW.mozartoptyk.pl

Stosowane przez sieć MozartOptyk rozwiązania pokazują, że franchising oraz optymalizacja usług są skutecznymi sposobami na osiągnięcie dobrych wyników w tej branży. Konsolidacja i wprowadzenie nowoczesnych systemów sprzedaży oraz zarządzania to dobra odpowiedz na zagrożenie jakim są wielkie zachodnie koncerny.

Rozwój sieci MozartOptyk bazuje na poszukiwaniu kontrahentów/inwestorów chętnych nawiązać współpracę. Inwestycja w jakość, produkt, wyposażenie salonu, profesjonalne wyszkolenie obsługi to inwestycja w firmę oraz wyjście naprzeciw potrzebom rynku na którym tylko najlepsi mogą osiągnąć sukces.

Polecamy serwis: Finanse na start

Jako centrala zapewniamy:

  •  system szkoleń dla właściciela i personelu
  •  ogólnopolską i regionalną reklamę
  •  aranżację salonu optycznego
  •  wsparcie marketingowe w obszarze działania
  •  gwarancja najkorzystniejszych cen – w jedności siła
  •  wysoki zwrot zainwestowanego kapitału
  •  leasing inwestycji oraz działanie w sieci handlowej
  •  zarządzanie inwestycją

Centrala
(012) 659 16 38

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...