Kwiaciarnia - lokal

Anna Konarzewska-Żuczek
Prawnik
rozwiń więcej
Kwiaciarnia jako lokal
Kwiaty to towar, który kupuje się w pośpiechu, często w ostatniej chwili. Potrzebny jest więc lokal usytuowany w takim miejscu, które zagwarantuje duży przepływ ludzi, potencjalnych klientów.

Wybór lokalu i położenie

Znaleźć dobre miejsce na kwiaciarnię jest bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym punktem w planowanym działaniu. Lokalizacja to podstawa. To co jest potrzebne do przeżycia kwiaciarni to klienci, a zapewnić ich mogą np.: duże osiedle mieszkaniowe, szkoła, kościół, cmentarz.

Trzeba wziąć pod uwagę, że mało prawdopodobne jest znalezienie miejsca w pobliżu którego będą zlokalizowane wszystkie te elementy potencjalnie zapewniające klientów, wtedy musisz zdecydować na co postawić i znaleźć odpowiednie miejsce.

Kwiaciarnie można urządzić w małym kiosku, postawionym za kilkanaście tysięcy złotych. Może to być elegancki, przeszklony pawilon (szacowany koszt może być różny ale trzeba się liczyć iż wybudowanie takiego lokalu to 100-200 tys. zł.). Można też lokal wynajmować za kilka tysięcy złotych (tu ceny kształtują się różnie w zależności od regionu Polski).

Ważne jest jednak to, że im większy lokal tym lepsza możliwość wyeksponowania kwiatów a także możliwość większej i ciekawszej oferty (chociaż to z kolei wiąże się z nakładami finansowymi). Oceń więc rozsądnie swoje możliwości wybierając lokal dla siebie, tak aby potem nie stał pusty.

Wystrój i wnętrze kwiaciarni

Ta kwestia musi być przez Ciebie dobrze przemyślana. Połowa sukcesu to dobry pomysł. Wnętrze kwiaciarni powinno co jakiś czas zaskakiwać. Dlatego też pomyśl o funkcjonalnych meblach (niekoniecznie drogich, mogą to być regały własnej roboty), na których można zmieniać co jakiś czas aranżacje.

Na przykład:
Pokryć czerwonym suknem na Walentynki i przykleić wycięte z papieru serca.
Na Boże Narodzenie położyć białą flizelinę.
Na Wielkanoc przybrać zielonym sizalem i rafią itd.

Dobre będą meble, które dadzą się łatwo poprzestawiać, odwrócić, przewrócić i już takie czynności zmienią wygląd.
Takie częste zmiany (w gruncie rzeczy tanim kosztem) to świetny chwyt marketingowy. Co chwila zmieniający się wystrój sprawia wrażenie, że tej kwiaciarni naprawdę się powodzi, bo pozwala sobie na takie częste zmiany.

Przy tym wszystkim trzeba pamiętać, że w kwiaciarni panuje duża wilgotność powietrza, często wylewa się woda na meble, trzeba więc rozważyć czy warto inwestować w drogie meble, które prawdopodobnie będą wymagać wymiany za jakiś czas.

Możesz skorzystać np. z oferty mebli sklepowych przygotowywanych również pod indywidualne potrzeby. Ofertę taką znajdziesz np. na stronie www.everestmeble.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...