Obowiązki przedsiębiorców w związku z ochroną środowiska - bezpłatne szkolenie Akademii PARP

Dbałość o środowisko to jeden z ważniejszych trendów życia gospodarczego, ale wszystko zależy od podejścia firmy. Problemy ochrony środowiska mogą stanowić obciążenie lub przyczyniać się do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Jak prowadzić politykę proekologiczną w firmie, przedsiębiorcy dowiedzą się z nowego szkolenia e-learning Akademii PARP „Ekologiczny Biznes”.

Wielu przedsiębiorców nie wie, jakie obowiązki ciążą na nich w związku z ochroną środowiska. Nie zdają sobie sprawy, że dotyczy to nie tylko dużych firm, emitujących znaczne ilości zanieczyszczeń, ale wszystkich podmiotów gospodarczych.


- Firmy radzą sobie z problemem ochrony środowiska bez koordynacji i bez planu. Przeważnie zajmuje się tym dział administracji, dla którego jest to mało istotna papierologia - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.


Dzięki szkoleniu Akademii PARP „Ekologiczny Biznes” przedsiębiorcy będą mogli nie tylko spełnić formalne obowiązki, ale także dowiedzą się, jak odnieść korzyści - oszczędności, sukcesy biznesowe i wizerunkowe.

- Po ukończeniu tego szkolenia mali i średni przedsiębiorcy przekonają się, że prowadzenie polityki proekologicznej ma sens i nie musi ograniczać się do spełnienia jedynie podstawowych wymogów prawa - dodaje Aneta Grzyb-Hejduk.


Szkolenie omawia obowiązki, jakie ciążą na firmach w związku z korzystaniem ze środowiska naturalnego. Wskazuje możliwości pozytywnego wykorzystania trendów proekologicznych dla rozwoju firmy i tworzenia jej wizerunku oraz możliwości obniżki kosztów.


Na portalu szkoleniowym Akademii PARP dostępne są już pierwsze cztery moduły szkolenia „Ekologiczny Biznes”. W pierwszym module uczestnicy poznają najważniejsze informacje o obowiązkach firmy w zakresie ochrony środowiska. Drugi moduł pokazuje, jak dzięki organizacyjnym i technicznym rozwiązaniom firma może codziennie oszczędzać pieniądze. „Gospodarka odpadami” to kolejny moduł szkolenia internetowego Akademii PARP. Odpowiedź na pytanie, jakie są obowiązki przedsiębiorcy przy wprowadzaniu na rynek swoich produktów i opakowaniem produktów, znajduje się w czwartym module.


Energia, instalacje i emisje, ochrona środowiska a procesy inwestycyjne to tematy poruszone w kolejnych modułach, które będą dostępne na portalu szkoleniowym Akademii PARP w marcu.


„Ekologiczny Biznes” to już 32. szkolenie e-learning na portalu szkoleniowym Akademii PARP, dostępne pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Akademia PARP zapewnia przedsiębiorcom i pracownikom mikro, małych i średnich firm bezpłatny dostęp do praktycznej wiedzy biznesowej na światowym poziome, dostosowanej do polskich realiów. Szkolenia Akademii PARP podzielone są na  pięć zakresów tematycznych: finansowo-prawny, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menadżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu.


Więcej informacji:

msp@akademiaparp.gov.pl

Infolinia 801 444 677

 

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...