Komitet ds. Interpretacji Międzynarodowej Sprawozdawczości Finansowej wydał kolejną interpretację – KIMSF nr 11 Wydanie akcji w ramach grupy i transakcje w nabytych akcjach własnych. Interpretacja ta będzie obowiązywała jednostki podlegające Międzynarodowym Standardom Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) dla okresów rocznych rozpoczynających się po 1 marca 2007 r. lub później. Nowa interpretacja nie została jednak przyjęta jeszcze do stosowania w Unii Europejskiej.
Akcje jako płatność
Według Joanny Frykowskiej, menedżera w dziale audytu Ernst & Young, z punktu widzenia polskich spółek KIMSF 11 jest jedną z ważniejszych interpretacji, opublikowanych po 1 stycznia tego roku.
– Nakazuje ona między innymi identyfikowanie transakcji, w których spółka dominująca przekazuje pracownikom spółki zależnej swoje własne akcje – twierdzi nasza rozmówczyni.
Sposób ujęcia
Joanna Frykowska dodaje, że jeśli w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym grupy taka transakcja będzie ujęta w kapitale jak transakcja rozliczana w akcjach (zgodnie z MSSF nr 2 Płatności rozliczane w akcjach), w swoim sprawozdaniu finansowym spółka zależna dokonuje podobnego ujęcia. Oznacza to, że również obciążając wynik finansowy.
Przypomnijmy, że Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej nr 2 dotyczy również interpretacja KIMSF 8. Interpretacja precyzuje, że standard Płatności rozliczane w akcjach dotyczy również operacji wydania akcji własnych, w sytuacji gdy nie można precyzyjnie określić, co spółka otrzymała w zamian.
Agnieszka Pokojska
Łatwiej będzie rozliczyć płatności
Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?
Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces?
Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.
GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.
W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów.
Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.
Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi.
Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.
W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.
Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.