Rozporządzenie ministra finansów w sprawie określenia rodzajów deklaracji, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej przewiduje, że od 1 grudnia przedsiębiorcy będą mieli możliwość przesyłania drogą elektroniczną deklaracji VAT-23, VAT-24, CIT-2, CIT-2/O, CIT-6, CIT-8, CIT-8/O, CIT-D. Jest to
kolejny etap wprowadzania e-deklaracji, na które już teraz czekają przedsiębiorcy.
Jak powiedział Gazecie Prawnej Tadeusz Ołdakowski, prezes Krajowej Izby Rozliczeniowej, oczekiwania przedsiębiorców wobec deklaracji CIT są duże.
– Dotychczasowe zainteresowanie zostało rozbudzone możliwością składania pierwszych dwóch rodzajów deklaracji. Świadczy to o popularności komunikacji elektronicznej oraz pozwala przypuszczać, że system e-Poltax niedługo będzie równie popularny jak zusowski Płatnik – uważa Tadeusz Ołdakowski. Zwrócił on również uwagę, że wprowadzenie do systemu deklaracji CIT to duże ułatwienie dla firm, ponieważ zeznania te są bardzo obszerne, a ich drukowanie i archiwizacja są uciążliwe i kosztowne.
– Nie można też zapominać o biurach rachunkowych, które rozliczając wiele firm i korzystając z systemu e-Poltax mogą poczynić znaczne oszczędności – stwierdził prezes KIR. Dodał, że bardzo duże znaczenie będzie miało wprowadzenie od 1 stycznia możliwości korzystania z systemu e-Poltax przez wszystkich podatników.
Aby tak się stało, potrzebne są jednak przygotowane odpowiednio wcześnie rozporządzenia ministra finansów. Przypominamy o tym już teraz, aby przepisy wykonawcze mogły zostać wydane na czas.
14 rodzajów e-deklaracji można będzie składać od 1 grudnia
Będą nowe rodzaje deklaracji elektronicznych
Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?
Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces?
Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.
GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.
W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów.
Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.
Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi.
Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.
W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.
Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.