Firmom opłaca się sponsorowanie kultury

Renowacja zabytków, festyny, projekcje filmowe - na to, zdaniem większości badanych, sponsorzy powinni wydawać pieniądze - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Z danych przygotowanych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że najwięcej Polaków uważa, iż sponsorzy powinni wydawać pieniądze na renowację zabytków. Sądzi tak 36,2 proc. wszystkich zapytanych, 38,4 proc. osób deklarujących zainteresowanie kulturą, a nawet 35,4 proc. ludzi, którzy przyznają, że kulturą i sztuką w ogóle się nie interesują. Można zatem mieć pewność, że spora część z nich będzie miała dobre zdanie o firmie, której logo zobaczy przy informacji, że wspiera ona na przykład remont kamienicy.

Firmom zastanawiającym się nad sponsoringiem powinny też dać do myślenia kolejne oczekiwania badanych. Aż 30,8 proc. z nich uważa, że firmy powinny sponsorować pikniki i festyny, które rocznie przyciągają setki tysięcy osób. Taką formę wydawania pieniędzy przez sponsorów popiera 29,5 proc. osób deklarujących zainteresowanie kulturą i aż 31,3 proc. tych, których kultura i sztuka nie interesuje.

Trzecią, najchętniej widzianą przez badanych formą sponsoringu jest pomoc organizatorom projekcji filmowych. Opowiada się za nią blisko jedna czwarta badanych. Imprezy tego typu są jednak w niewielkim stopniu znane przez badanych (patrz tekst o sponsoringu festiwali filmowych). Dlatego też niewielki z nich pożytek dla tych firm, które chciałyby dać się poznać przy tej okazji szerszej publiczności.

Poparciem około 13 proc. wszystkich badanych cieszą się też sponsorzy wspomagający m.in. wystawy w galerii, dyskoteki i imprezy taneczne. Spośród zainteresowanych kulturą, aż 35,4 proc. jest za sponsorowaniem spektakli teatralnych, a 27 proc. za koncertami muzyki klasycznej. Z kolei 19,9 proc. popiera finansowanie wystaw w galeriach.

Natomiast niewielkim poparciem (około 8 proc.) cieszy się wspieranie przez sponsorów koncertów rockowych, koncertów hip-hopowych lub koncertów jazzowych. Nie musi to jednak odstraszać firm od wykładania pieniędzy na tego typu imprezy.

Tegoroczny Festiwal Jazz na Starówce sponsoruje Plus GSM, a imprezę odwiedzają co sobotę tłumy ludzi. Z kolei koncerty rockowe przyciągają młodzież i ludzi w wieku 35-40 lat, którzy są jedną z najatrakcyjniejszych grup docelowych dla reklamodawców.

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...