Przedsiębiorcy chcą zaistnieć w sieci

Rozwój rynku domen przyspiesza upowszechnienie internetu. Firmy coraz częściej dotrzegają korzyści z promocji w sieci i prezentowania potencjalnym klientom oferty swoich towarów i usług.
Rozmawiamy z TOMASZEM ŻYŁĄ z firmy NetArt
 
• Po co rejestrować własną domenę?
– Rejestracja domeny internetowej to przede wszystkim możliwość promocji firmy w internecie. Atrakcyjny adres pozwala na zaprezentowanie oferty szerszemu spectrum odbiorców, dla których coraz częściej internet jest miejscem poszukiwania informacji na temat produktów i usług. W Polsce posiadanie domeny to wciąż wyraz nowoczesnego podejścia firmy do marketingu i promocji.

• Jakie adresy są najpopularniejsze wśród przedsiębiorców?
– Największą popularnością w Polsce cieszą się zdecydowanie domeny .pl, które mają ponad 60-proc. udział w rejestracji domen polskich. W ostatnim czasie widać także wzrost zainteresowania domenami globalnymi z rozszerzeniem .com.

• Europejskie domeny mogą się u nas przyjąć
?
– Domeny europejskie największym zainteresowaniem cieszyły się w kwietniu, czyli zaraz po hucznym rozpoczęciu ich rejestracji. Potem zainteresowanie rejestracją domen .eu zaczęło spadać. W lipcu przekroczyliśmy 50 tysięcy zarejestrowanych przez Polaków domen europejskich. To ósmy wynik wśród krajów Unii Europejskiej.

• Co wpływa na rozwój rynku domen?
– Rozwojowi rynku domen internetowych sprzyja wzrost zainteresowania internetem oraz coraz lepiej wyedukowane w tej dziedzinie społeczeństwo. Nie bez znaczenia jest także coraz powszechniejszy dostęp do internetu oraz malejące ceny sprzętu komputerowego.

• Czy ceny domen internetowych będą spadać?
– Są one w dużej mierze uzależnione od cen ustalonych przez podmioty administrujące ich rejestracją, czyli odpowiednio NASK – dla domen polskich i EURid – dla europejskich. Rejestratorzy, jeżeli nie chcą stosować cen dumpingowych, nie mają tu zbyt dużego pola manewru.
NETART

Firma NetArt, właściciel serwisu nazwa. pl, jest obecna na rynku od 1997 roku i obecnie obsługuje ponad 50 tys. klientów, wśród których są zarówno małe i średnie firmy, organizacje państwowe, jak i prywatni użytkownicy. Firma posiada akredytacje NASK, a także EURid (The European Registry of Internet Domain Names), dzięki czemu jako jedna z nielicznych polskich firm może rejestrować domeny europejskie.

Tomasz Żyła
Dyrektor operacyjny NetArt

Rozmawiał Marcin Kuśmierz


Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...