Według danych instytutu, na koniec marca 2006 roku polskie firmy CFM obsługiwały flotę 60 441 pojazdów. 78 proc. aut podlegało usługom full service, a 22 proc. samemu zarządzaniu. Liderem nadal pozostaje Masterlease Polska, a jego przewaga nad konkurentami ciągle wzrasta.
Firma posiada obecnie 14,5 proc. udziału w polskim rynku FSL. Na koniec 2005 roku
Masterlease posiadał 1279 klientów. Obecnie firma może pochwalić się już 1526 klientami. 19-procentowy wzrost w portfelu klientów odbił się również na wielkości obsługiwanej floty. Na koniec kwietnia Masterlease finansował i zarządzał flotą 7045 samochodów.
– W pierwszym kwartale nasza flota powiększyła się o kolejne 528 aut obsługiwanych w usłudze full service leasing. Duży wpływ na ten sukces miał kontrakt na kilkaset pojazdów, jaki Masterlease zawarł z Polską Telefonią Cyfrową, operatorem sieci Era i Heyah. Podpisana przez nas umowa ramowa pozwala nam ciągle rozszerzać współpracę, dlatego liczymy, że do końca roku nasza flota powiększy się jeszcze bardziej – mówi Konrad Karpowicz, dyrektor departamentu handlowego Masterlease Polska.
Jan Borkowski