Agora podwyższyła prognozę wzrostu outdooru

Agora podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy zewnętrznej w 2005 roku do ponad 12 proc. z zakładanych wcześniej ponad 7 proc. Firma nie wyklucza podwyższenia prognozy całego rynku reklamy po II kwartale - poinformowała spółka.
 "Mając na uwadze znacznie lepszy niż oczekiwano wzrost wydatków na reklamę zewnętrzną w pierwszym kwartale 2005 r. Grupa szacuje, że dynamika wzrostu tego segmentu w 2005 r. będzie lepsza niż oczekiwano i może przekroczyć 12 proc." - podała Agora w komentarzu do wyników.

"Zmiana ta, ze względu na rozmiar segmentu reklamy zewnętrznej, nie powinna mieć znaczącego wpływu na zmianę dynamiki całego rynku reklamy w 2005 r. prezentowanej przez Spółkę w raporcie za czwarty kwartał 2004 r." - dodała. W pierwszym kwartale outdoor wzrósł o 34 proc., a cały rynek reklamy o 13 proc. Agora podała wcześniej, że rynek reklamy w tym roku może wzrosnąć o około 10 proc.

"Agora pragnie zwrócić uwagę na fakt, że rynek reklamy w Polsce jest stosunkowo płytki, a jego dynamika może się zmienić z powodu zachowań zaledwie kilku dużych reklamodawców" - napisano.

"Pojawiły się już oficjalne zapowiedzi jednego z operatorów telekomunikacyjnych o zmianie marki. W takiej sytuacji spółka nie wyklucza zmiany szacunków dotyczących rozwoju rynku reklamy w 2005 r. po drugim kwartale br." - dodano.

W połowie kwietnia Centertel, operator sieci Idea, zawarł umowę z Orange Brand Services, dzięki której będzie mógł świadczyć usługi pod marką Orange. Agora poinformowała, że w pierwszym kwartale dynamicznie rosły wydatki na reklamę w telewizji (wzrost o 12 proc.) i w dziennikach (11 proc.). Natomiast wzrost wpływów reklamowych magazynów był zgodny z oczekiwaniami i wyniósł 8 proc.

Przez pierwsze trzy miesiące tego roku o 11 proc. zwiększyły się wydatki na reklamę radiową, a najszybciej rosły wydatki na reklamę w radiostacjach lokalnych. Agora, która posiada 27 lokalnych stacji radiowych, jest zainteresowana współpracą z radiem ogólnopolskim.

Na pytanie czy współpraca z rozgłośnią ogólnopolską mogłaby się przerodzić w powiązania kapitałowe prezes spółki Wanda Rapaczyńska powiedziała:

"Uważamy, że byłoby bardzo sensowne z punktu biznesowego połączenie działalności ogólnopolskiej z lokalną. Czy to jest praktycznie możliwe, tego nie wiem". Prezes nie ujawniła, czy Agora prowadzi negocjacje w tej sprawie.
Moja firma
Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

pokaż więcej
Proszę czekać...