Jakie klauzule warto wprowadzić do firmowego wzoru zamówienia ?

Kancelaria GRAVIS LEGAL GROUP Widera, Sułkowski Sp.j.
Kancelaria
rozwiń więcej
firmowy wzór zamówienia / Fotolia
W firmowym wzorze zamówienia warto wprowadzić klauzule, zabezpieczające realizację zamówienia. W obrocie gospodarczym często dochodzi bowiem do sytuacji niewywiązania się dostawcy bądź usługodawcy ze zleconego zamówienia. W konsekwencji, takie wadliwe wykonanie zamówienia może mieć jednak zgubne skutki dla zlecającego, który z kolei może nie wywiązać się z realizacji zamówienia wobec swojego zamawiającego.

Celem zabezpieczenia swoich interesów warto stworzyć np. Ogólne Warunki Realizacji Zamówienia, które będą stanowić swego rodzaju umowę pomiędzy zlecającym a dostawcą bądź usługodawcą.

Przykładowo, ogólne warunki mogą obejmować następujące postanowienia:

PRZYKŁAD

Ogólne Warunki Realizacji Zamówienia:

  1. Dostawca/Usługodawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia otrzymania niniejszego zamówienia potwierdzić przyjęcie zamówienia do realizacji bądź odmówić jego realizacji.
  2. Brak powiadomienia Zamawiającego w terminie, o którym mowa powyżej, traktuje się jako przyjęcia zamówienia do realizacji.
  3. W przypadku nieterminowej realizacji zamówienia Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia w wysokości 0,1% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku, gdyby wysokość poniesionej szkody przewyższała wartość nałożonej kary umownej.
  5. W przypadku odstąpienia Dostawcy/Usługowcy od wykonania zamówienia po uprzednim jego przyjęcie, Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wartości zamówienia brutto.
  6. W przypadku dostawy wadliwego towaru/wykonania usługi wadliwie Zamawiający wezwie Dostawcę/Usługodawcę do dostarczenia towaru bez wad/poprawienia wykonanej wadliwie usługi w wyznaczonym terminie.
  7. Jeśli Dostawca/Usługodawca nie dostarczy w wyznaczonym terminie towaru nieposiadającego wad/nie wykona usługi należycie, Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia w wysokości 0,1% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia.

Zapisz się na nasz Newsletter!

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak więc widać na podstawie powyższego, warto zaimplementować takie postanowienia w firmowym wzorze zamówienia,  gdyż w razie nienależytego wykonania zamówienia, istnieje możliwość obciążenia dostawcy czy usługodawcy karą umowną bądź żądania odszkodowania.

Nazwa umowy nie decyduje o jej typie

Moja firma
4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki
17 paź 2024

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

Rząd odkłada obowiązkowe e-faktury, ale przedsiębiorcy nie rezygnują z przygotowań do wdrożenia systemu KSeF
17 paź 2024

Jak wiadomo, ostatecznie zgodnie z nowym harmonogramem, przedsiębiorcy, których roczna sprzedaż przekroczy 200 mln zł w 2025 roku, będą musieli wdrożyć KSeF od 1 lutego 2026 roku. Pozostałe firmy będą miały czas do 1 kwietnia 2026 roku.

Drewno w gospodarce: główną barierą właściwego wykorzystania są stereotypy głęboko zakorzenione w świadomości Polaków
17 paź 2024

Polacy postrzegają drewno głównie w kontekście tradycyjnych wyrobów, takich jak meble czy domy wiejskie. Tymczasem jego potencjał w produkcji innowacyjnych, ekologicznych produktów pozostaje nieznany. To ważne, by poznali pełne spektrum, w konteście dekrbonizacji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Aktualizacja oprogramowania w firmie: jak ją przeprowadzać, by uniknąć problemów – wnioski po światowej awarii systemów Windows
17 paź 2024

Jakie skutki może mieć błędna aktualizacja oprogramowania, przekonał się o tym niemal cały świat gdy takie zdarzenie sparaliżowało lotniska i banki, nie liczą mniej spektakularnie działających przedsiębiorstw. Czy firmy wyciągnęły i wyciągają z tego wnioski?

Polacy wyszaleli się na wakacjach i aż do Sylwestra będą oszczędzać na hotelach i restauracjach? Branżę ogarnął pesymizm
16 paź 2024

Branża hoteli, restauracji i cateringu, fachowo określana jako HoReCa utraciła cały entuzjazm, który niósł ją przez pierwsze trzy kwartały tego roku. Z lidera optymizmu wśród branż spadła do roli przewodzącego pod względem pesymizmu. Co jest tego przyczyną?

Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]
15 paź 2024

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego
15 paź 2024

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG
14 paź 2024

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii
13 paź 2024

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych
11 paź 2024

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

pokaż więcej
Proszę czekać...