Wiesz już, jak pracować nad kształtowaniem postaw asertywnych, nadszedł więc czas, by skupić się nad umiejętnością oddziaływania na innych. Jeśli uda Ci się posiąść tę umiejętność, wykonasz kolejny ważny krok w kierunku budowania efektywnych relacji zawodowych z Twoim szefem.
Umiejętności wywierania wpływu i przekonywania należą do kategorii kompetencji typowo „ludzkich”. Zamiast mówić komuś, co Twoim zdaniem powinien zrobić, musisz spróbować zrozumieć jego myśli, przekonania i motywację — zrozumienie to klucz do oddziaływania na ludzi. Musisz zrozumieć drugą osobę, żeby wiedzieć, w jaki sposób możesz przekonać ją do podjęcia działań, na których Ci zależy.
Polecamy: Idealny sprzedawca rozkręci handel
Wywieranie wpływu na ludzi to wyrafinowana i nietypowa forma komunikacji. Być może uważasz, że stosowanie tej formy komunikacji jest niedopuszczalne w stosunkach między szefem i jego przełożonym. Tymczasem prawda jest taka, że posługujemy się perswazją o wiele częściej,niż nam się wydaje. Aby rozwijać umiejętności wywierania wpływu i przekonywania, trzeba najpierw uświadomić sobie własne instynktowne zachowania. To pozwoli skuteczniej oddziaływać na innych.
Artykuł jest fragmentem książki "Zarządzanie szefem", księgarnia internetowa Onepress.pl