Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej

Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej
Każda kampania ma jeden cel. Musi przykuć uwagę potencjalnego konsumenta oraz nakłonić go do zakupienia konkretnego produktu czy usługi. Tu najważniejsza jest skuteczność, która przekłada się bezpośrednio na nominały w portfelu. Jak poprowadzić kampanię by przyniosła pożądane efekty?

Co za dużo to niezdrowo

Wysyłanie informacji reklamowej na skrzynki mejlowe pięć razy w tygodniu mija się z celem przede wszystkim dlatego, że odbiorca po pewnym czasie zwyczajnie ignoruje taki newsletter.

Wszystko to nic

Przeprowadzanie kampanii wszędzie, wszystkimi metodami i kierowanie jej do wszystkich to mijanie się z celem. Najskuteczniejsze są te kampanie, które nastawione są na konkretną grupę konsumencką.

Ej jako uniwersalne imię

Podstawą skuteczności jest bezpośredni zwrot do odbiorcy oraz unikanie używania fraz typu „Szanowna Pani/ Szanowny Panie Edward”, które świadczą jedynie o naszym rozdwojeniu jaźni.

Zwracać trzeba się bezpośrednio. To wcale nie znaczy, że każdego mejla czy esemesa wypisać trzeba ręcznie. Wystarczy nawiązać kontakt z firmą, która dysponuje narzędziami do personalizacji kampanii.

Halo, tu baza

Dobra baza danych musi zawierać preferencje konsumenckie. Uzyskanie kontaktu z klientem powinno być poprzedzone zgodą na otrzymanie informacji reklamowej. W takim wypadku możemy być pewni, że odbiorca zapozna się z naszą ofertą.

Pępek świata

Klient lubi czuć się wyjątkowo. Jednak i tu trzeba zachować umiar. Nadmiar czułości zwany kieratem hedonistycznym, może zostać przez odbiorcę z czasem zignorowany. Najlepiej gdy znajdziemy złoty środek między stylem służbowym a tkliwością. Tym środkiem jest zwykła życzliwość oraz zainteresowanie.

Biegnij Forest, biegnij!

Odbiorcę należy zmotywować do tego by był firmie lojalny. Trzeba mu pomóc zrozumieć, że nie ma lepszej drogi, niż ta którą obrał. Tak działają np. operatorzy telekomunikacyjni zapewniając profity, dopiero po upływie kilku miesięcy od podpisania umowy.

Merytorycznie rzecz biorąc…

Nie wolno straszyć odbiorcy wymyślnymi frazami. Słowa „okazja”, „promocja” i „darmo” są z kolei zbyt wyświechtane, a dodatkowo pozwolą zakwalifikować naszą wiadomość jako spam. 

Polecamy: serwis E-firma

Autor: Tomasz Pakulski, Vercom

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...