Jak zdobywać klientów?
Pozyskanie nowych klientów jest jednym z głównych celów każdej – a szczególnie dopiero rozpoczynającej działalność na rynku firmy. Aby zaistnieć w świadomości osób, które kiedyś mogą stać się klientami początkującej firmy, konieczne jest podjęcie działań w dwóch etapach:
► stworzenie takiego wizerunku firmy, który zapadnie w pamięć potencjalnego klienta, jako gwarancja profesjonalizmu i wysokiej jakości. Na tym etapie komunikat kierowany jest do tysięcy osób przechodzących codziennie obok siedziby biura, czytających prasę – uczestniczących w obrocie rynkowym;
► w momencie zaistnienia potrzeby, sprawienie, by potencjalny klient skorzystał z usług/towarów właśnie naszej firmy, dzięki znajomości wizerunku.
Polecamy: Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych
Dlaczego wizerunek jest taki ważny?
W procesie rozwoju firma powinna starać się być dobrze rozpoznawana i znana na rynku. Pierwszą fazą projektowania skutecznego programu marketingowego jest budowa pozytywnego wizerunku.