Czy wiesz jak zrobić efektywną reklamę firmy?

Czy wiesz jak zrobić efektywną reklamę firmy?
Środki perswazji podnoszą skuteczność reklamy. Efektywna reklama działalności gospodarczej pozwala na poprawę wyników ekonomicznych. W reklamie stosowane są środki o charakterze perswazyjnym o zróżnicowanym natężeniu. Należą do nich m.in.:

wpływ kontrastu na odbiór - kontrast jasności, między postrzeganą informacją a tłem sprawia, że odbiorca zapamiętuje mechanicznie przekazane informacje oraz buduje związki skojarzeniowe. Efekt ten działa najsilniej, gdy wiąże się ze zmianą położenia obiektu. Należy jednak uważać, na stosunki proporcjonalne, ponieważ w razie zakłóceń przekaz może być uznany przez odbiorcę za nierealny i perswazja nie przyniesie pożądanego skutku;

efekt wielokodowego zapisu - mówi o tym, że sposób kodowania informacji wpływa na jej zapamiętanie przez odbiorcę. W reklamie telewizyjnej bardzo często łączy się trzy typy kodów: określona cecha produktu (partii, kandydata) oznaczana jest w wypowiedzi słownej, zaprezentowana w realnym obrazie oraz opisywana typograficznie. Wielokodowy zapis praktycznie zawsze jest stosowany w reklamie tego typu ze względu na to, że jest ona z samej definicji nastawiona na to, by oddziaływać na jak największą ilość zmysłów;

Polecamy: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

reguła kontrastu - mówi o tym, że należy tworzyć sprzeczności między cechami opisującymi dany obiekt. Ich przykładem może być spot czarno - biały w bloku reklam opartych na wszystkich barwach. Antagonizmy mają wywołać zwiększenie procesów interpretacji;

reakcja na zestawienie paradoksalne – mamy z nią do czynienia w przypadku zastosowania co najmniej dwóch obiektów o ustalonym znaczeniu obiektywnym. Ich zestawienie przekształca się w zaprzeczenie każdego z nich. Efekt jest silniejszy, jeśli efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych jak i niesemantycznych cech informacji. Problematyczną kwestią jest wygasanie efektu przy jego wielokrotnym odtwarzaniu;

Moja firma
4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki
17 paź 2024

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

Rząd odkłada obowiązkowe e-faktury, ale przedsiębiorcy nie rezygnują z przygotowań do wdrożenia systemu KSeF
17 paź 2024

Jak wiadomo, ostatecznie zgodnie z nowym harmonogramem, przedsiębiorcy, których roczna sprzedaż przekroczy 200 mln zł w 2025 roku, będą musieli wdrożyć KSeF od 1 lutego 2026 roku. Pozostałe firmy będą miały czas do 1 kwietnia 2026 roku.

Drewno w gospodarce: główną barierą właściwego wykorzystania są stereotypy głęboko zakorzenione w świadomości Polaków
17 paź 2024

Polacy postrzegają drewno głównie w kontekście tradycyjnych wyrobów, takich jak meble czy domy wiejskie. Tymczasem jego potencjał w produkcji innowacyjnych, ekologicznych produktów pozostaje nieznany. To ważne, by poznali pełne spektrum, w konteście dekrbonizacji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Aktualizacja oprogramowania w firmie: jak ją przeprowadzać, by uniknąć problemów – wnioski po światowej awarii systemów Windows
17 paź 2024

Jakie skutki może mieć błędna aktualizacja oprogramowania, przekonał się o tym niemal cały świat gdy takie zdarzenie sparaliżowało lotniska i banki, nie liczą mniej spektakularnie działających przedsiębiorstw. Czy firmy wyciągnęły i wyciągają z tego wnioski?

Polacy wyszaleli się na wakacjach i aż do Sylwestra będą oszczędzać na hotelach i restauracjach? Branżę ogarnął pesymizm
16 paź 2024

Branża hoteli, restauracji i cateringu, fachowo określana jako HoReCa utraciła cały entuzjazm, który niósł ją przez pierwsze trzy kwartały tego roku. Z lidera optymizmu wśród branż spadła do roli przewodzącego pod względem pesymizmu. Co jest tego przyczyną?

Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]
15 paź 2024

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego
15 paź 2024

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG
14 paź 2024

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii
13 paź 2024

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych
11 paź 2024

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

pokaż więcej
Proszę czekać...