Deklaracje i informacje podatkowe można składać drogą elektroniczną wyłącznie do systemu e-Deklaracje. Resort finansów wskazał na dwa sposoby - za pośrednictwem bramki e-Deklaracje lub przy użyciu Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD).
1. Za pośrednictwem bramki e-Deklaracje - korzystając z:
- formularzy zamieszczonych na Portalu Podatkowym w zakładce e-Deklaracje/Formularze,
- aplikacji e-Deklaracje Desktop,
- bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) dostarczanych przez producentów oprogramowania,
- oprogramowania dostarczonego przez innych producentów.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
2. Przy użyciu Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD) – która przeznaczona jest do składania dokumentów zbiorczych: PIT-8C, PIT-11, PIT-R, PIT-40, korzystając z:
- systemów finansowo-księgowych podatnika - odpowiednich aplikacji (modułów) dostarczanych przez producentów oprogramowania,
- oprogramowania dostarczonego przez innych producentów.
Deklaracje i informacje składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej mogą być podpisane:
a) bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu – do dokumentów składanych przez osoby fizyczne i inne podmioty
lub
b) danymi autoryzującymi (podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu) – do dokumentów składanych prze osoby fizyczne.