Firmy stawiają na telefonię internetową

Firmy stawiają na telefonię internetową
Telefonia internetowa to nie tylko realizowanie i odbieranie połączeń, ale całe spektrum ciekawych zastosowań. Lista usług VoIP, które mogą usprawnić funkcjonowanie biura, jest bardzo długa. Firmy coraz chętniej po nie sięgają, dostosowując ich liczbę i zakres do swoich bieżących potrzeb.

Migracja w stronę IP - SuperHost

SuperHost to dostawca usług hostingowych, który zatrudnia ponad 20 pracowników w 3 lokalizacjach. Wymagania odnośnie rozwiązań telekomunikacyjnych determinowane były w firmie przede wszystkim przez jej rozproszoną strukturę. Tradycyjny system telefoniczny nie zdawał egzaminu. Nie posiadał funkcji połączeń oczekujących, ani możliwości przełączania do grupy użytkowników o podobnej wiedzy i uprawnieniach.

Jego funkcje nie pozwalały na rozwiązanie wielu problemów komunikacyjnych na linii klient - firma. Analiza rynku rozwiązań telekomunikacyjnych wskazała, że na optymalizację systemu i rozwikłanie wielu problemów z nim związanych, pozwala telefonia internetowa.

Pierwsza próba VoIP

Na początku SuperHost wybrał dostawcę VoIP, który wdrożył rozwiązania odpowiadające bieżącym potrzebom. Firma zakupiła także telefony IP - dla każdego pracownika. W trakcie korzystania z nowych usług i rozwoju przedsiębiorstwa, zaczęły pojawiać się kolejne wyzwania, którym dotychczasowy operator nie był w stanie sprostać. 

Polecamy: Telefony firmowe Wieszjak.pl

Po roku zaczęto więc poszukiwania innego providera. Najważniejszym kryterium wyboru nowego dostawcy miało być zaoferowanie przez niego szerokiego wachlarza usług dodatkowych, które mogłyby zaspokoić bieżące i przyszłe potrzeby firmy.

Drugie podejście

Po dokładnej analizie ofert operatorów działających na rynku VoIP, zdecydowano się na nawiązanie współpracy z firmą FreecoNet. Zanim jednak podjęta została ostateczna decyzja o wdrożeniu rozwiązań tego operatora, SuperHost przez miesiąc testował usługę. Spełniła ona oczekiwania, więc postanowiono zaimplementować ją na stałe. Dzięki temu, wszystkie trzy lokalizacje firmy są obecnie dostępne pod jednym numerem miejskim.

Z każdą z nich powiązany został także numer firmowej infolinii - 0-801x. 20 pracowników, czyli blisko 2/3 składu osobowego całej firmy, zostało włączonych do Call Center (z IVR) i podzielonych na trzy grupy: dział finansowy, dział obsługi klienta i dział techniczny. SuperHost zdecydował się także na włączenie usługi Wirtualnego Fax’u, która pozwala na odbieranie i wysyłanie wiadomości faksowych przy pomocy komputera z podłączeniem do internetu, bez konieczności posiadania zewnętrznych urządzeń. Aktywowano również Automatyczne Komunikaty.

SuperHost i VoIP – podstawowe korzyści:

• Wdrożenie w obrębie całej firmy spójnej sieci telefonicznej opartej na technologii IP;
• Polepszenie jakości obsługi klientów dzięki zmniejszonej liczbie połączeń odrzuconych i nieodebranych oraz możliwości przełączania do innych konsultantów/działów ;
• Budowa profesjonalnego wizerunku firmy;
• Wyższa efektywność pracowników;
• Poprawa komunikacji wewnątrz firmy;
• Obniżenie kosztów komunikacji zewnętrznej oraz darmowe połączenia w sieci wewnętrznej;
• Możliwość rozbudowy i szybkiego dostosowania sieci telefonicznej do bieżących potrzeb i zasobów kadrowych firmy.

Polecamy: Sprzęt biurowy i sieci Wieszjak.pl

Na powyższym przykładzie widać, że technologia VoIP umożliwia nie tylko dostęp do przydatnych usług, pozwala także znacznie obniżyć koszty działalności firmy. Telefonia IP to tańsze połączenia i jedna infrastruktura sieciowa, która pozwala na transmisję zarówno głosu, jak i danych.

Jej elastyczność objawia się tym, że w dowolnym momencie bezproblemowo można dodać do swojego pakietu kolejną usługę, bądź zrezygnować z jednej z nich. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw dokonuje zamiany anachronicznej telefonii stacjonarnej PSTN na VoIP.

Case study FreecoNet Tlenofon SA

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...