Wyposażenie kuchni w biurze - czy wpływa na sukces firmy?

Wyposażenie kuchni w biurze - czy wpływa na sukces firmy?
Jakie jest podstawowe wyposażenie każdego biura? Zapewne najpierw myślimy o organizacji i umeblowaniu przestrzeni oraz niezbędnych artykułach papierniczych lub akcesoriach, które ułatwiają pracownikom wykonywanie obowiązków. Dobry manager powinien jednak zadbać nie tylko o dostarczenie tego typu pomocy biurowych, ale także o zaopatrzeniu biurowej kuchni oraz szafek konferencyjnych. W co powinniśmy je wyposażyć i dlaczego jest to tak ważne dla wizerunku firmy?

Duże, zagraniczne korporacje, które latami opracowywały skuteczne drogi do sukcesu sprawiły, że do coraz mniejszych firm dociera moda na budowanie pozytywnej atmosfery w biurze. Możemy zacząć od niewielkich zmian, które wpłyną nie tylko na efektywność i motywację do pracy, ale także na postrzeganie naszej firmy wśród potencjalnych pracowników oraz partnerów biznesowych czy klientów. Ogromną rolę zaczęły grać udogodnienia, które wpływają na jakość pracy oraz organizację spotkań służbowych. Sercem każdego biura zaczęła być kuchnia – miejsce odpoczynku, w którym rodzą się najlepsze pomysły. Ważna zaczęła być również dobrze zaopatrzona szafka konferencyjna, pomagająca zarządzać atmosferą każdego spotkania z klientem. Wyposażenie ich w niezbędne artykuły spożywcze i akcesoria zaczęło mieć coraz większe znaczenie.

Woda i zimne napoje do biura

Jednym z podstawowych, a przy tym także najważniejszych elementów wyposażenia każdej biurowej kuchni jest woda. Najlepiej, aby była pod ręką tak, aby każdy mógł po nią sięgnąć, nie odrywając się od pełnionych obowiązków. W nowoczesnych firmach jest to tak oczywiste, jak zapewnienie dostępu do zapasu papieru do drukarki. Miłym dodatkiem może być także zaopatrzenie biurowej kuchni w różnego rodzaju soki owocowe.

Woda i napoje dla pracowników

Zgodnie z przepisami zawartymi w Kodeksie Pracy każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić wszystkim swoim pracownikom ciągły, nieograniczony i nieodpłatny dostęp do wody pitnej. Ponadto, jeśli pracują oni w uciążliwych warunkach, np. wysokich temperaturach, powinniśmy udostępnić im również inne napoje. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest ustawienie w biurowej kuchni regularnie napełnianego dystrybutora z wodą. Jeśli nasza firma jest większa, o otwartym układzie lub z wydzielonymi biurami dla wielu pracowników, powinniśmy postawić go także w poszczególnych pomieszczeniach. Dzięki temu woda zawsze będzie pod ręką, a potrzeba napicia się jej nie będzie musiała wiązać się z wędrówkami do kuchni i kolejnymi przerwami. Jeśli w naszej firmie pracuje niewiele osób, może okazać się też, że wystarczą nam dostawy zgrzewek wody w dużych butelkach. Warto również zamówić kartony z różnego rodzaju sokami owocowymi. To nie tylko nasz obowiązek, ale także jeden z niewielkich, ale znaczących kroków w budowaniu wśród pracowników świadomości, że dbamy o ich potrzeby i samopoczucie.

Woda i napoje podczas organizacji spotkania biznesowego

Planując zakupy do biura powinniśmy wziąć pod uwagę zasady, jakimi rządzą się spotkania biznesowe. Zgodnie z etykietą gościom w naszej firmie powinniśmy zaserwować wodę oraz napoje w niewielkich, zakorkowanych butelkach. Najlepiej sprawdzi się różnorodność: zaproponujmy wodę gazowaną i niegazowaną oraz wybór soków owocowych. Najbardziej eleganckie są opakowania szklane. Butelki ustawia się zazwyczaj w centralnych punktach stołu konferencyjnego. W szafce konferencyjnej powinniśmy mieć przygotowane również eleganckie, niewielkie szklanki do napojów.

Zamów wodę z dostawą prosto do biura w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Kawa i herbata do biura, czyli podstawa każdej przerwy i spotkania służbowego

Niektórzy uważają, że nie ma efektywnej przerwy bez filiżanki pobudzającej, dodającej energii kawy. Inni są zwolennikami kojącej, rozgrzewającej herbaty, przy której o wiele przyjemniej i lepiej jest skupić się nawet na najtrudniejszym zadaniu. Wagę dobrze wykorzystanej na odpoczynek przerwy podkreślają specjaliści od zarządzania oraz naukowcy. Warto więc zadbać o to, aby były one przyjemne i twórcze, dobrze wyposażając kuchnię.

Kawa i herbata ma także ogromne znaczenie dla przebiegu spotkań biznesowych. Filiżanka dobrej jakości naparu może przełamać lody. Przede wszystkim jest też eleganckim elementem reprezentacyjnym. Trzeba tylko wiedzieć, jak ją właściwie podawać.

Kawa i herbata w biurowej kuchni

Prawdziwymi królami biurowych kuchni są ekspres do kawy i czajnik elektryczny. To one serwują ciepłe napoje na życzenie. Powinny być łatwe w obsłudze i wytrzymałe, aby sprostać zadaniu codziennego parzenia kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu czy kilkuset kaw i herbat. Jeśli już o nich mowa, to powinniśmy zapewnić naszym pracownikom wybór. Dobrze, aby w firmowej kuchni znalazły się herbaty czarne, zielone i owocowe, jak również kawa ziarnista i rozpuszczalna. Warto dowiedzieć się, jakie są potrzeby naszych pracowników i zamówić różnorodne dodatki: mleko krowie, odtłuszczone, bez laktozy i roślinne, jak również cukier czy słodzik. Zadbajmy również o łatwe utrzymanie porządku. Na herbaty i kawę przeznaczmy osobną szafkę lub koszyk, a cukier przesypmy do wygodnego słoja z zakrętką

Kawa i herbata a etykieta spotkania biznesowego

Proponowanie i serwowanie ciepłych napojów podczas oficjalnych spotkań należy do biznesowej etykiety. Powinno ono odbywać się w sposób elegancki, podkreślający, a nawet podwyższający status firmy. Na tę szczególną okazję w szafce konferencyjnej powinno czekać pudełko z wyborem różnych rodzajów wysokiej jakości herbat w saszetkach. Mleko do kawy powinniśmy wcześniej lekko podgrzać i podawać w specjalnym mleczniku, a cukier w saszetkach. Klasyczne napoje serwujmy w filiżankach w neutralnym kolorze. Jeśli nasz gość zażyczy sobie specjalny napój, podawajmy go zgodnie z kanonem, np. espresso w małych filiżankach, a latte w wysokich szklankach. Nie zapominajmy o spodeczku oraz łyżeczce, którą powinniśmy umieścić po prawej, z rączką skierowaną w stronę gościa.

Wybierz herbatę i kawę do swojego biura >>

Przekąski i owoce do biura. Jak wpływają na wizerunek firmy?

Coraz częściej firmy, aby pokazać, że troszczą się o jakość pracy swoich pracowników, decydują się na codzienne dostawy świeżych owoców lub drobnych przekąsek czy słodyczy. Taki drobny gest wpływa na postrzeganie firmy oraz zespołu zarządzającego. Mały poczęstunek to także element zebrań, konferencji i spotkań służbowych. Warto więc włączyć go do naszej listy biurowych zakupów.

Zamów artykuły spożywcze z dostawą prosto do biura w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Przekąski i owoce w biurowej kuchni

Duży półmisek kolorowych, soczystych owoców ustawiony w centralnym punkcie firmowej kuchni to element, który wprowadza pozytywną, ciepłą atmosferę do biurowego wnętrza. Osoby szukające pracy coraz chętniej decydują się na współpracę z firmami, które pokazują, że potrafią zadbać o potrzeby pracowników i oferują dodatkowe udogodnienia np. w postaci drobnych poczęstunków. Do biurowej kuchni warto więc regularnie zamawiać świeże owoce oraz przekąski. Zadbajmy o różnorodność wśród klasycznych propozycji i zamówmy np. jabłka i owoce cytrusowe, które długo zachowują świeżość.

Przekąski a zasady spotkania biznesowego

Eleganckim i dobrze odbieranym gestem podczas spotkania biznesowego jest podanie niewielkiego poczęstunku w postaci eleganckich ciasteczek. Najlepiej wybrać takie na jeden kęs, które nie będą się nadmiernie kruszyć. Możemy je podawać na dużych półmiskach. Dobrym pomysłem jest również podanie czekoladki lub ciasteczka na spodeczku obok serwowanego napoju. Drobne przekąski oraz naczynia do ich serwowania możemy przechowywać w szafce konferencyjnej.

Wybierz słodkie i słone przekąski do swojego biura >>

Wyposażenie kuchni w biurze – jakie naczynia i zastawa będą odpowiednie

Ważnym elementem wyposażenia każdej biurowej kuchni oraz szafki konferencyjnej jest jednolita zastawa. Każda firma powinna zaopatrzyć się nie tylko w odpowiednią ilość kubków szklanek, talerzy i sztućców dla pracowników, ale także reprezentacyjne filiżanki i półmiski, które przydadzą się podczas organizacji oficjalnych spotkań. Najlepiej zdecydować się na neutralne kolory lub wprowadzić akcenty, nawiązujące do barw kojarzonych z firmą. Najbardziej eleganckim, uniwersalnym, jak również polecanym przez baristów kolorem serwisu do herbaty i kawy jest biały. Zdecydujmy się na prostą formę i dobierzmy pasujące półmiski, dzbanuszek do mleka, talerze oraz kubki dla pracowników. Nie zapomnijmy również o szklankach do zimnych napojów w dwóch rozmiarach.

Dobierzmy także proste, najlepiej całkowicie srebrne sztućce bez plastikowych elementów i zdobień, które sprawdzą się nie tylko na co dzień, ale także podczas spotkań. Pamiętajmy, że powinniśmy zadbać o ich stan. Część używanych tylko podczas szczególnych okazji sztućców przechowujmy np. w szafce konferencyjnej. Dzięki temu nie wytrą się i nie zarysują podczas codziennego użytkowania.

Zadbaj o funkcjonalną i dobrze wyposażoną kuchnię w twoim biurze.

Zamów naczynia i inne przydatne akcesoria z dostawą w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Artykuł powstał we współpracy z MAKRO Online Sklep dla biura.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...