Co składa się na koszty ubezpieczeń flotowych i czy można je obniżyć

Artur Zych
Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy BIK Brokers. Absolwent wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1992-95 jeden z organizatorów i założycieli sieci restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell należącej do PepsiCo.
rozwiń więcej
Koszty ubezpieczenia floty to pieniądze jakie firma musi zapłacić za polisy auto casco, odpowiedzialności cywilnej i następstwa nieszczęśliwych wypadków chroniąc w ten sposób swoich pracowników i mienie przed zdarzeniami losowymi, ale koszty tych polis są najczęściej wynikiem wypłaconych przez ubezpieczycieli w poprzednich latach odszkodowań.

Ubezpieczenia flotowe kierują się swoimi regułami i przygotowanie dobrej oferty dla klienta to oczywiście zakres pokrycia zgodny z potrzebami jak również atrakcyjna cena. Moje doświadczenia zawodowe z rynkiem flotowym to ciągła ścisła współpraca dedykowanego opiekuna klienta z zarządcą floty i pełen monitoring szkód.

Zajmujemy się procesem likwidacji szkód. Oznacza to ni mniej ni więcej, że nasi klienci flotowi zgłaszają szkody na naszą platformę telefoniczną, to my wysyłamy holownik który z góry jest poinformowany do jakiego serwisu ma zawieźć uszkodzone auto.

Oczywiście jest to serwis z którym podpisane stosowne umowy gwarantują nam bezzwłoczną naprawę na preferencyjnych stawkach za usługi blacharsko-lakiernicze co ma powodować mniejszy wypływ pieniędzy z polisy Auto Casco i co za tym idzie przekładać się na koszt polisy w kolejnych latach.

Dodatkowo nasi ludzie dbają o to aby rzeczoznawca pojawił się w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia szkody na oględziny uszkodzonego pojazdu i pilnują dostarczenia w ciągu 48 godzin kosztorysu naprawy na podstawie którego serwis może rozpocząć naprawę pojazdu.

Czas w jakim zacznie się naprawa powoduje oszczędności w wynajmie pojazdu zastępczego którego koszt jest częścią funkcjonowania floty.

Negocjacje stawek

Z uwagi na fakt obsługiwania procesu likwidacji szkód, nasza firma i klient ma pełną informację o każdej wypływającej z zakładu ubezpieczeń "złotówce",
co powoduje, że mamy pełną informację które szkody są szkodami regresowymi, tzn. nie powinny być stawiane po stronie szkodowości floty co ułatwia nam w późniejszym czasie negocjacje stawek w kolejnych latach.

Jednocześnie w pełni monitorując rodzaje szkód, znamy nazwisko kierowcy który jest sprawcą wypadku, okoliczności oraz miejsce w którym wypadek miał miejsce. Pozwala nam to w dowolnych cyklach raportować managerowi floty stan szkodowości w dowolny momencie trwania umowy ubezpieczenia i ewentualnie podejmować działania prewencyjne które skutkować mają brakiem konieczności zwiększania budżetu na koszty ubezpieczeń w kolejnych latach.

Monitoring pozwala nam wyłapać różnego rodzaju nieprawidłowości, takie jak na przykład kolejne szkody AC tego samego pojazdu, w której wymieniane są te same elementy, co więcej jest to szkoda parkingowa spowodowana w niejasnych okolicznościach i naprawiana w tym samym warsztacie.

Motywacja dla kierowców


Działania prewencyjne to również nasze doradztwo przy budowaniu regulaminu użytkowania samochodu służbowego. W zależności od potrzeb doradzamy systemy kar i ewentualnie nagród dla kierowców samochodów służbowych, które motywują do użytkowania samochodu służbowego z należytą dbałością co również przełożyć ma się na poziom szkodowości, ale również na wartość pojazdu w momencie jego późniejszej sprzedaży.

Pozyskujemy też z zakładów ubezpieczeń środki na szkolenia prewencyjne dla wytypowanej grupy ''niedoskonałych" kierowców i tym samym poprawiamy ich umiejętności jazdy albo wręcz studzimy zapędy "mistrzów kierownicy".

Samochód strzeżony

Zdarzają się również nietypowe interwencje dyktowane bieżącymi potrzebami takie jak w przypadku powtarzających i w nasilających się kradzieżach montaż dodatkowego niestandardowego zabezpieczenia, wprowadzenie obowiązku parkowania pojazdów na parkingach strzeżonych, montaż nadajników gps i zainstalowanie systemu monitoringu w firmie pod kontrolą flet managera co zapobiega dalszym kradzieżom pojazdów.

GPS pozwala również kontrolować gdzie i kiedy samochody się poruszają, jest to zwłaszcza istotne we flotach handlowych których kontrolowanie tym sposobem pozwala zwiększyć wydajność sprzedaży z oczywistą korzyścią dla firmy.

Uruchomienie opisanych wyżej mechanizmów pozwala na pełne panowanie zarządcy floty nad taborem oczywiście współpracy z profesjonalną firmą brokerską, która w imieniu i na rzecz klienta zajmie się procesem likwidacji szkód.

Reasumując aby mniej płacić za ubezpieczenie floty trzeba mniej szkodzić i wydaje się że jest to absolutnie elementarny sposób na ograniczenie kosztów ubezpieczenia.

Moja firma
ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.
21 lis 2024

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?
21 lis 2024

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier
20 lis 2024

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.
20 lis 2024

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy
19 lis 2024

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów
19 lis 2024

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]
19 lis 2024

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu
18 lis 2024

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.
18 lis 2024

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci
17 lis 2024

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

pokaż więcej
Proszę czekać...