Zakładamy darmowe konto pocztowe

Sebastian Górski
rozwiń więcej
Zakładamy darmowe konto pocztowe
Jedną pierwszy rzeczy, jakie możemy zrobić na starcie swojej podróży przez świat Internetu jest założenie darmowego konta pocztowego. Będzie ono jednym z podstawowych sposobów komunikacji z innymi użytkownikami światowej Sieci. Pokażemy Ci jak założyć takie konto i na co zwracać szczególną uwagę.

Każdy, kto chce mieć kontakt z innymi użytkownikami w Internecie powinien posiadać własny adres e-mail. Dzięki niemu bez przeszkód wymieni korespondencję z rodziną, znajomymi, a także załatwi wiele spraw biznesowych.

W Internecie dostępnych jest wiele serwisów oferujących prowadzenie darmowych kont pocztowych. Warto zatem wiedzieć, na które parametry takiego konta warto zwracać szczególną uwagę:

  • pojemność konta pocztowego to jeden z najważniejszych czynników determinujących ostateczny wybór usługodawcy. Pierwsze konta pocztowe w Polsce oferowały 1 MB przestrzeni dla swoich wiadomości. Dziś już nikogo nie dziwi konto pocztowe o pojemności 10 GB. Generalnie, im większe, tym lepsze.
  • maksymalna wielkość załącznika do wiadomości ma ogromne znaczenie podczas wysyłania dużych plików. Obecne standardy to kilkadziesiąt megabajtów. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że odbiorca będzie w stanie taką wiadomość przyjąć, bowiem serwer pocztowy jego konta może tego nie 'przełknąć';
  • system ochrony przed wirusami oraz spamem zintegrowany z systemem pocztowym z pewnością pomoże ograniczyć napływ niezamawianej korespondencji na Twoje konto oraz zabezpieczy je przed niebezpiecznymi plikami;
  • jeśli zamierzasz korzystać z poczty z poziomu strony WWW, z pewnością przyda Ci się wyszukiwarka. Jeśli na Twoim koncie zbierze się więcej wiadomości, pomoże Ci ona odnaleźć wśród nich tę poszukiwaną.
  • niektórzy dostawcy kont pocztowych oferują możliwość obsługi z poziomu telefonu komórkowego lub innego urządzenia mobilnego. Jest to szczególnie przydatna funkcja dla bardziej aktywnych użytkowników Internetu  

Polecamy: Kto odpowiada za wykrywanie wirusów?


Zakładanie konta pocztowego

Pierwszy etap to znalezienie odpowiedniego dostawcy usługi pocztowej, co nie będzie specjalnie trudne. Wystarczy wejść na strony największych polskich portali internetowych (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl). Każdy z nich oferuje taką usługę. Dodatkowo polecamy Ci również Gmaila, czyli serwis firmy Google.

Niezależnie od wybranego serwisu, proces zakładania konta wygląda dość podobnie i jest dość prosty. Kluczowe elementy to:

  • adres e-mail, który możesz sobie wybrać sam lub jest on ustalany na podstawie nazwy użytkownika konta jaką wpisujesz do formularza rejestracyjnego. Ma on strukturę postaci nazwa_użytkownika@domena (przykładowo jan_kowalski@gazeta.pl);
  • hasło, czyli sposób uwierzytelnienia użytkownika. Podajesz je w momencie logowania na swoje konto;
  • dane osobiste oraz informacje o zainteresowaniach (nie jest to obowiązkowe);
  • zazwyczaj, na wypadek zapomnienia hasła przez użytkownika, w formularzu rejestracyjnym podaje się również inny adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, na który zostanie wysłana wiadomość z przypomnieniem hasła.

Polecamy: Jak powstała chmura antywirusowa?


Konfiguracja konta pocztowego

Z założonego właśnie konta pocztowego możesz korzystać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to logowanie się bezpośrednio na stronie internetowej (tzw. webmail). Drugi zaś polega na korzystaniu z tzw. klienta pocztowego, czyli dedykowanej aplikacji instalowanej na komputerze, której zadaniem jest kompleksowa obsługa korespondencji. W drugim przypadku, aby pomyślnie skonfigurować konto, musisz znać kilka dodatkowych parametrów.

Najważniejszy z nich to adresy serwerów odpowiadających za odbieranie oraz wysyłanie poczty. Serwer odbierający pocztę najczęściej jest oznaczony jako POP3, zaś serwer wysyłający pocztę to SMTP. Po założeniu konta pocztowego powinieneś otrzymać informację o adresach obu serwerów.

W ustawieniach każdego konta pocztowego  na stronie internetowej usługodawcy znajdziesz z łatwością instrukcję, jak skonfigurować swojego klienta pocztowego do pracy z danym kontem.

Polecamy: Czy pracownik może być anonimowy w Internecie?

Bezpieczne połączenie

Na sam koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na funkcję bezpiecznego połączenia z wykorzystaniem specjalnego mechanizmu o nazwie SSL. Korzystaj z tej funkcji, ilekroć znajdujesz się poza domem, jesteś w miejscu publicznym i korzystasz z cudzego komputera. W dużym uproszczeniu SSL zabezpiecza transmisję danych.

Moja firma
4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki
17 paź 2024

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

Rząd odkłada obowiązkowe e-faktury, ale przedsiębiorcy nie rezygnują z przygotowań do wdrożenia systemu KSeF
17 paź 2024

Jak wiadomo, ostatecznie zgodnie z nowym harmonogramem, przedsiębiorcy, których roczna sprzedaż przekroczy 200 mln zł w 2025 roku, będą musieli wdrożyć KSeF od 1 lutego 2026 roku. Pozostałe firmy będą miały czas do 1 kwietnia 2026 roku.

Drewno w gospodarce: główną barierą właściwego wykorzystania są stereotypy głęboko zakorzenione w świadomości Polaków
17 paź 2024

Polacy postrzegają drewno głównie w kontekście tradycyjnych wyrobów, takich jak meble czy domy wiejskie. Tymczasem jego potencjał w produkcji innowacyjnych, ekologicznych produktów pozostaje nieznany. To ważne, by poznali pełne spektrum, w konteście dekrbonizacji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Aktualizacja oprogramowania w firmie: jak ją przeprowadzać, by uniknąć problemów – wnioski po światowej awarii systemów Windows
17 paź 2024

Jakie skutki może mieć błędna aktualizacja oprogramowania, przekonał się o tym niemal cały świat gdy takie zdarzenie sparaliżowało lotniska i banki, nie liczą mniej spektakularnie działających przedsiębiorstw. Czy firmy wyciągnęły i wyciągają z tego wnioski?

Polacy wyszaleli się na wakacjach i aż do Sylwestra będą oszczędzać na hotelach i restauracjach? Branżę ogarnął pesymizm
16 paź 2024

Branża hoteli, restauracji i cateringu, fachowo określana jako HoReCa utraciła cały entuzjazm, który niósł ją przez pierwsze trzy kwartały tego roku. Z lidera optymizmu wśród branż spadła do roli przewodzącego pod względem pesymizmu. Co jest tego przyczyną?

Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]
15 paź 2024

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego
15 paź 2024

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG
14 paź 2024

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii
13 paź 2024

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych
11 paź 2024

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

pokaż więcej
Proszę czekać...