Wygodna i bezpieczna komunikacja – BlackBerry jako telefon biznesowy?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
fot. BlackBerry
Nie od dziś wiadomo, że telefony BlackBerry to typowo biznesowe narzędzia. Charakteryzują się kilkoma funkcjami, których na próżno szukać u konkurencji. Cóż więc sprawia, że telefony firmy RIM tak świetnie radzą sobie na rynku urządzeń dla biznesu?

Telefony BlackBerry słyną przede wszystkim ze świetnej jakości poczty e-mail. W porównaniu do innych telefonów, klient poczty e-mail w telefonach BlackBerry stoi na zupełnie innym poziomie. To tak, jakby porównać funkcjonalność telefonów sprzed 5 lat z dzisiejszymi smartfonami. Poczta w telefonach BlackBerry niewiele odbiega od tego, do czego przyzwyczailiśmy się w komputerze stacjonarnym. Żadna funkcjonalność nie jest zaniedbana, dlatego też swoją pocztą można zarządzać praktycznie z każdego miejsca. Wystarczy w smartfonie podać dane dostępowe kont, które chcemy odbierać w ten sposób i możemy zapomnieć o dalszej konfiguracji.

Zobacz też: Poprawa jakości ruchu w sklepie – reklama video idealną receptą?

Jakby tego było mało, klient poczty w telefonie BlackBerry umożliwia przeglądanie wszystkich wiadomości zarówno w postaci jednego strumienia, jak i w postaci oddzielnych skrzynek do każdego konta pocztowego ustawionego w telefonie. Możemy to również połączyć z powiadomieniami z Facebooka, kalendarza czy z innymi zdarzeniami. Ponadto nawigowanie po skrzynce zawierającej nawet kilkaset maili nie jest trudne. Możemy również oznaczać, flagować, przenosić czy odpowiadać na dowolne wiadomości. Przypomnijmy, ze wszystko to możemy robić w telefonie, który mieści się w kieszeni. A jak z bezpieczeństwem?

Tu także firma RIM postarała się, aby bezpieczeństwo naszych danych telefonach BlackBerry stało na najwyższym poziomie. Co więc się stanie, jeśli telefon trafi w niepowołane ręce? Co stanie się z kontaktami, wiadomościami, zdjęciami etc.? Nie da się ukryć, że dzisiejsze telefony to również ogromne magazyny naszych, często bardzo poufnych danych. Owsze, dzisiejsze smartfony mogą być wyposażone w dodatkowe systemy zabezpieczające i programy poprawiające bezpieczeństwo, ale tylko w smartfonach BlackBerry mamy dostęp do tak rozbudowanego i co najważniejsze, darmowego zestawu narzędzi.

W telefonach BlackBerry mamy do dyspozycji między innymi możliwość częściowego lub całkowitego zaszyfrowania pamięci wewnętrznej oraz pamięci na karcie flash. Użytkownik może również zabezpieczyć dostęp do telefonu za pomocą hasła lub ukryć poszczególne pozycje w menu. Oprócz tego w telefonie zainstalowano swego rodzaju firewall, dzięki któremu możemy blokować wiadomości e-mail i SMS dla różnych kont, dodając do tego listę wyjątków, które chcemy przepuszczać.

Sprawdź też: Jakich błędów nie popełniać w komunikacji z mediami?

Powyższe zabezpieczenia skierowano do użytkowników, którzy nie potrzebują najwyższej klasy zabezpieczeń. Ale jeśli chcemy najwyższej ochrony, możemy skorzystać z ustawień VPN, szyfrowania przeglądarki czy administrowania regułami. Jednym słowem, telefony BlackBerry oferują zabezpieczenia, których na próżno szukać w urządzeniach konkurencji.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...