Xiaomi MI-One – potężny smartfon za rozsądną cenę

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Xiaomi MI-One
Czytając drugą część tytułu z pewnością każdy doszukuje się jakiegoś haczyka – to pewnie jakaś promocja u operatora, jakość będzie mizerna lub po prostu coś tu nie gra. Otóż nie ma żadnych haczyków! Jeśli nie mamy awersji na produkty z Kraju Środka, powinniśmy dobrze śledzić najnowsze urządzenie chińskiej firmy Xiaomi. Poznajmy bliżej to niezwykle ciekawe urządzenie.

Za każdym razem z wielką przyjemnością piszemy o produktach, które zachwycają nie tylko swoimi parametrami, ale i ceną, oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Już nie raz pisaliśmy o telefonach ze średnią specyfikacją i wręcz astronomiczną ceną. Tym razem za cenę nowego modelu Xiaomi można kupić co najwyżej średniej klasy telefon bez większych fajerwerków. Z pewnością każdy jest ciekawy co tak naprawdę oferuje ten ciekawy model. Przejdźmy więc do sedna.

Otóż za nowym urządzeniem stoi chińska firma Xiaomi, która ma na swoim koncie między innymi paczki ROM Android MIUI. Tym razem firma oficjalnie zaprezentowała smartfon należący do wysokiej ligi wydajnościowej, ale jednocześnie do rozwiązań bardzo atrakcyjnych cenowo. Nowe urządzenie nosi nazwę MI-One i pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego MIUI OS, opartego na Androidzie "Gingerbread" 2.3.5. Przejdźmy teraz do sedna programu, czyli specyfikacji, a trzeba przyznać, że jest o czym pisać.

Zobacz również: Usługi on-line – czy taki pomysł na e-biznes może wypalić?

Już pierwsza pozycja specyfikacji robi nie lada wrażenie, a mowa tu o pojemnościowym ekranie dotykowym o przekątnej aż 4-cali i rozdzielczości 854 x 480 pikseli. Nie można również przegapić danych na temat procesora. Otóż sercem urządzenia jest dwurdzeniowy układ Snapdragon S3 o częstotliwości 1,5 GHz wspomagany przez 4 GB pamięci RAM oraz 1 GB pamięci ROM. Za grafikę odpowiada układ GPU Adreno 220 o częstotliwości 266 MHz. Powyższe dane brzmią jak recytacja specyfikacji prototypu telefonu planowanego na przyszły rok.

Do dyspozycji użytkownika oddano oczywiście slot na kartę microSD(HC) o maksymalnej pojemności 32 lub 64 GB – o dokładnych parametrach specyfikacja milczy. Oprócz tego telefon wyposażono w kontroler sieci bezprzewodowych 802.11b/g/n, moduł Bluetooth, a także moduł GPS i GLONASS. Równie imponująco prezentuje się aparat cyfrowy o rozdzielczości 8 megapikseli wspomagany przez lampę LED. Czy to wszystko?

Otóż nie. Warto wspomnieć o porcie micro USB, mikrofonie z eliminacją szumów otoczenia, obsłudze czterozakresowego GSM i WCDMA oraz akumulatorze o pojemności aż 1930 mAh. Nad wszystkimi funkcjami czuwa system operacyjny MIUI z odblokowanym bootloaderem. Wszystko to zostało zamknięte w gustownej obudowie o wymiarach 125 x 63 x 11,9 mm i wadze 149 g. A ile musimy zapłacić za taką specyfikację? Wydaje się, że cena 500 czy nawet 600 Euro nikogo by nie zaskoczyła. Okazuje się, że Xiaomi MI-One kosztuje obecnie w Chinach równowartość… 218 Euro. Miejmy nadzieję, że telefon pojawi się w Polsce w niewiele wyższej cenie. 

Sprawdź też: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...