Jak stworzyć firmową stronę WWW

Beata Masór
rozwiń więcej
NetArt
rozwiń więcej
Firmowa strona WWW jest podstawą wszelkich działań promocyjnych w Sieci. Umożliwia zapoznanie się z ofertą firmy o każdej porze dnia i nocy. Dzięki temu jest jedną z najbardziej powszechnych oraz najskuteczniejszych form zdobywania klientów.

Jednym z powszechnie wybieranych sposobów na stworzenie firmowej witryny WWW jest skorzystanie z oferty usługodawców, którzy umożliwiają zakup strony w modelu abonamentowym. Jest to idealne rozwiązanie, dzięki któremu przedsiębiorstwo może szybko stać się właścicielem profesjonalnego serwisu WWW, bez ponoszenia dużych wydatków. Najczęściej decydują się na nie nowo powstałe firmy, które z powodu dużych kosztów początkowych, nie mogą sobie pozwolić na przeznaczenie kilku lub kilkunastu tysięcy złotych na zlecenie agencji interaktywnej budowania serwisu WWW. Model abonamentowy pozwala zmniejszyć obciążenia finansowe. Dzięki niemu firma musi przeznaczyć na opłacenie usługi jedynie kilkaset złotych w skali całego roku.

Który projekt odpowiedni

Dla samego przedsiębiorstwa ważne jest, aby wybór oferowanych projektów był jak najszerszy - łatwiej wtedy wybrać ten najlepszy. Powinien być on przede wszystkim użyteczny dla Internauty. Wpływa na to m.in.: czytelny układ zakładek i odpowiednia organizacja informacji zawartych na poszczególnych podstronach. Warto również sprawdzić, czy projekt oferuje ułatwienia dla potencjalnych klientów, np. formularz kontaktowy, dzięki któremu można wysłać wiadomość e-mail z poziomu strony WWW.

Istotnym elementem, na obecność którego należy zwrócić szczególną uwagę, jest system zarządzania treścią, czyli tzw. CMS. Oprogramowanie to jest niezbędne dla każdego przedsiębiorstwa, które chce samodzielnie zarządzać swoim serwisem. Łatwość jego obsługi, która nie wymaga znajomości języków programowania (HTML, PHP), pozwala, np. na aktualizowanie oferty zawartej na stronie. Warto sprawdzić, czy takie oprogramowanie jest udostępniane przez usługodawcę oraz czy korzystanie z niego pociąga za sobą dodatkowe koszty.

Jak zamówić stronę WWW

Po wyborze usługodawcy można przystąpić do zamawiania witryny internetowej dla firmy. W tym celu należy się zalogować na jego stronie WWW.
Użytkownik zalogowany do Panelu Klienta, może przystąpić do zamawiania usługi. Aby tego dokonać należy kliknąć zakładkę „Strony WWW”. W ten sposób zamawiający uzyskuje dostęp do projektów oferowanych przez usługodawcę. Aby ułatwić poszukiwanie najbardziej odpowiadającej witryny, zostały one pogrupowane na kategorie w zależności od branży, np.: Finanse, Usługi Prawne, Turystyka, Moda, Medycyna, itp. Po wyborze jednego z projektów warto zapoznać się z jego specyfikacją. Znajdują się tam informacje na temat przeglądarek, na których strona była testowana, wymaganych programów (np. JavaScript) oraz serwera, na którym zamieszczona będzie witryna.

Zobacz także: Zakup serwera - na co zwrócić uwagę

Wybór projektu deklarowany jest poprzez kliknięcie buttona „Zamawiam” znajdującego się po prawej stronie witryny. W następnym kroku należy wybrać serwer, na którym zostanie zamieszczona witryna. Z listy dostępnych hostingów firma wybiera tą, która najbardziej odpowiada jej potrzebom, a następnie dokonuje jej konfiguracji. Użytkownik wybiera identyfikator serwera, który jest unikalną nazwą, odróżniającą daną usługę od innych. Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniego hasła do serwera. Po wypełnieniu wszystkich pól można zatwierdzić swój wybór klikając przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”.

Dopełnienie formalności

Przed finalizacją zamówienia należy jeszcze zapoznać się z treścią regulaminu i potwierdzić to zaznaczając odpowiednie pole. Znajomość zapisów, które znajdują się w regulaminie ma fundamentalne znaczenie. Jest on formą umowy podpisywaną pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą i określa wszystkie aspekty, które należy mieć na względzie korzystając z usługi. Określa on również szczegółowe warunki promocji.

Nadmierny pośpiech jest najczęstszą przyczyną komplikacji, które mogą wyniknąć w okresie korzystania usługi. Aby ich uniknąć warto poświęcić kilka minut na dokładne zapoznanie się z regulacjami.

Zamawiający powinien następnie sprawdzić, czy w koszyku nie znajdują się dodatkowe oferty, których nie zamawiał. Jeżeli wszystko jest w porządku można wybrać opcję „FINALIZUJ ZAMÓWIENIE”. Na następnej stronie należy wybrać dogodną formę transakcji, np. opłata kartą kredytową, przelew bankowy lub wydrukować blankiet wpłaty.

Dostosowanie witryny

Gdy firma stanie się już posiadaczem nowej strony WWW powinna przystąpić do dostosowania jej pod kątem swoich wymogów. Najważniejsze jest wprowadzenie oferty przedsiębiorstwa, informacji o firmie, danych kontaktowych oraz elementów graficznych zgodnych z dotychczasową identyfikacją wizualną.

Polecamy Wzory umów w firmie

W tym celu można wykorzystać dołączone do projektu narzędzie Active.CMS. Aby go użyć należy kliknąć ikonę o tej nazwie, która znajduje się menu „NARZĘDZIA” umieszczonym w górnym pasku na stronie serwisu nazwa.pl. W oknie logowania należy podać swój login, który stanowi pierwszy człon nazwy serwera, na którym znajduje się strona oraz hasło, które zostało wysłane na adres e-mail podany jako kontaktowy. Hasło można zmienić po zalogowaniu się. CMS jest przydatnym narzędziem, które umożliwia łatwe zarządzanie treścią strony WWW. Dzięki temu szybko i bez dodatkowych nakładów można aktualizować firmowa ofertę oraz np. dane kontaktowe, jeżeli ulegną one zmianie.

Odpowiednie dopasowanie witryny pod względem branży, w której działa firm, jak i wymogów Internautów, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu jaki odniesie jej serwis internetowy. Profesjonalnie przygotowana strona WWW zwiększa atrakcyjność zawartej na niej oferty oraz wspomaga kształtowanie wizerunku solidnego przedsiębiorstwa.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...