Marketing online

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
rozwiń więcej
Marketing mobilny
W kolejnych latach najwyższą dynamikę wzrostu na rynku reklamowym ocenia się dla marketingu mobilnego. Obecnie firmy opracowują i wprowadzają prezentacje promocyjne odpowiednie dla smartphone i tablet. Najważniejsze jest dostosowanie grafiki oraz czytelność i jasność przekazu. Firmy obecnie udostępniają katalogi, aplikacje IT oraz portale czytane poprzez tablet i smartphone.

Wzrost sprzedaży sprzętu mobilnego i dostępu do Internetu jest oceniany pozytywnie. W krajach Europy Zachodniej proces ten jest bardziej zaawansowany, wyniki efektywności promocji wysokie. W kolejnych latach firmy międzynarodowe i  europejskie będą wprowadzać swoje projekty reklamowe również w Polsce.

Najważniejszym ograniczeniem dla zmian jest cena sprzętu IT i dostępu do Internetu. Firmy telefonii komórkowej w kolejnych latach przy popularyzacji tych rozwiązań planują obniżyć cenę i koszt użytkowania.

Obecnie najwyższy udział w rynku ma reklama internetowa tj mailing, banery, reklama interaktywna oraz portale ogłoszeń i prezentacji. Często wykorzystywana przez internautów jest reklama na forach, portalach społecznościowych oraz wpisy i komentarze na tradycyjnych portalach i stronach www. Ocena innych użytkowników i klientów jest ważną informacją. Badania Internetu pokazują również spadek zainteresowania reklamą email i banerową.  Głównym zarzutem jest nadmiar ofert promocyjnych i słaby przekaz. Internauci zniechęceni promocją email wykorzystują opcje spam, czarna skrzynka lub blokadę poczty reklamowej. Wiele portali wymusza podanie adresu email dla promocji i reklamy. Zazwyczaj po zalogowaniu się do wybranego portalu specjalistycznego czy ogólnego trzeba wyrazić zgodę na wykorzystanie adresu email. Z takiej formy zbierania danych korzystają również sklepy online i firmy  szukające pracowników.

Zobacz: Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Popularną reklamą online są newslettery i katalogi, publikacje pdf. Przekazywanie wybranych informacji i publikacji tematycznych na email szybko znalazło wielu zwolenników i czytelników.

Na rynku reklamowym najwyższe zainteresowanie reklamą online tj banery i prezentacje interaktywne widać wśród firm telefonii komórkowej oraz instytucji finansowych i banków. Usługi tych firm są skierowane do ogólnego odbiorcy. Popularyzacja banków i usług telefonicznych ma na celu wzrost zainteresowanie ofertą, marką i produktami. Rynek finansowy jest szeroko wykorzystywany przez firmy i osoby prywatne. Wzrost zainteresowania marka banku a w szczególności nowymi produktami i usługami jest ważne dla banków. Obecnie problemy gospodarcze spowodowały zniechęcenie do banków i ich usług. Najczęściej wykorzystywane są lokaty i transakcje różnego rodzaju. Na rynku telefonii komórkowej wprowadzanie nowości innowacji jest wysokie. Użytkownicy jednak niechętnie podchodzą do tak bogatej i zmiennej oferty. Ilość promocji i nowości jest wysoka, częstotliwość znaczna. Nadmiar ofert i informacji zniechęca do korzystania z tej formy zakupu.

Portale ogłoszeń online (np. wpis na mapie kraju, miasta, ogłoszenia ogólnopolskie i lokalne) pozwalają znaleźć podstawowe dane, czasem link do portalu. Użytkownicy internetu najczęściej korzystają z firm o znanej marce lub firm, które potrafią się zaprezentować. Link do strony jest ważny przy wyborze produktu i firmy oraz decyzji o zamówieniu.

Wysoki poziom popularności uzyskują portale i strony prezentacji firm i produktów na skalę ogólnopolską. Wysoki poziom zainteresowania, wysokie oceny oraz satysfakcja klientów jest najważniejszym kryterium dla tych portali. Szeroka prezentacje firmy, marki i produktów jest zachęta dla klientów. Wiele osób obok strony internetowej i prezentacji firmy szuka tradycyjnych sklepów i galerii, aby w pełni ocenić produkt.

Zobacz: Marketing przez SMS – jak to działa?

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...