Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Linki sponsorowane a pozycjonowanie
Przedsiębiorcy chcący reklamować swoją firmę w Internecie mogą skorzystać z usługi pozycjonowania stron www lub z kampanii linków sponsorowanych. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze formy reklamy w sieci.

Linki sponsorowane to forma reklamy skierowana do osób poszukujących informacji związanych z ofertą firmy. Wyświetla się ona nad wynikami wyszukiwania lub obok nich. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tej formy promocji z pozycjonowaniem strony www. Jeżeli, np. ze względu na koszty, przedsiębiorca musi wybrać tylko jedną z tych metod, powinien zastanowić się, czy chce uzyskać efekty „od zaraz” czy woli poczekać na nie dłużej. Warto też, aby zaplanował ilość środków, które zamierza przeznaczyć na ten cel.

Szybka promocja

Kampania przeprowadzona w Google AdWords (linki sponsorowane) jest bardziej skuteczna od pozycjonowania w przypadku prowadzenia szybkich działań w Internecie i uzyskania natychmiastowych efektów. Dlaczego tak się dzieje?

- W przypadku AdWords promocja firmy rozpoczyna się wraz z dniem uruchomienia kampanii, natomiast pozycjonowanie przynosi pożądane rezultaty w znacznie dłuższej perspektywie czasu – wyjaśnia Łukasz Górski, starszy specjalista ds. reklamy internetowej w firmie Procreate. - Kampania linków sponsorowanych jest więc korzystniejsza z punktu widzenia przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczął działalność bądź też nie dysponuje dużym budżetem na ten cel.

Decydując się na przeprowadzenie kampanii reklamowej wystarczy utworzyć konto w specjalnym systemie, tj. Google AdWords. Można zrobić to samodzielnie, jednak warto skorzystać z porady specjalistów, którzy pomogą dobrać określone słowa kluczowe do danej branży, w której funkcjonuje firma.

- Na kampanię linków sponsorowanych powinny zwrócić szczególną uwagę przedsiębiorstwa usługowe, ponieważ ścisłe doprecyzowanie słów kluczowych w tzw. grupach reklamowych pozwala w ich wypadku na dotarcie do szerokiego grona klientów – dodaje Łukasz Górski.

Ekonomiczne rozwiązanie

Przedsiębiorca, który decyduje się na linki sponsorowane ponosi koszty związane z prowadzeniem kampanii i planowanym budżetem. Samo wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce jest jednak darmowe. Opłata w wysokości kilkunastu bądź kilkudziesięciu groszy pobierana jest dopiero wtedy, gdy Internauta kliknie na daną reklamę. To jednak nie wszystkie z zalet tej formy promocji.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

E-commerce: sklep internetowy czy tradycyjny?

Jak wyjaśnia ekspert z firmy Procreate, prowadzenie kampanii AdWords odbywa się w trybie pre-paid. Oznacza to, że określona i zapłacona przez przedsiębiorcę kwota jest bezpośrednio przekazywana do wyszukiwarki Google. Służy ona jako budżet reklamowy, z którego pobierane są opłaty za kliknięcie. - Linki sponsorowane dają również możliwość ustalenia maksymalnej - dziennej lub miesięcznej -  wysokości środków przeznaczonych na kampanie reklamowe. Dzięki temu firma może świadomie  zarządzać swoimi  wydatkami na promocję w sieci – tłumaczy Łukasz Górski.

Planując kampanię w sieci warto jednak pamiętać, że nie istnieje minimalna opłata (cena) za kliknięcie. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania należy jednak sprawdzić konkurencyjność słów kluczowych, która ma wpływ na wysokość tej stawki.

Konkurencyjność nie zależy jednak od liczby wyników wyświetlających się dla określonej frazy w wyszukiwarce. Można ją natomiast sprawdzić np. za pomocą funkcjonalności, które są dostępne w programie Google AdWords (narzędzie propozycji słów kluczowych). Dzięki temu zdecydowanie łatwiej określić budżet kampanii reklamowej i korzystać z jej najważniejszych zalet – szybkości i efektywności.

Można przyjąć, że przeznaczenie około 400 zł na taką kampanię przełoży się średnio na co najmniej 1000 odwiedzin firmowej strony www. Linki sponsorowane są więc ciekawym rozwiązaniem dla firm, które chcą promować się w sieci.

Maja Biernacka

PRELITE Public Relations

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...