Po pierwsze, podstawowe pytanie, które powinien sobie zadać każdy marketer, to określenie celu kampanii. Czy ma to być zasięg, czy może lepiej, żeby użytkownik zobaczył landing page? A może jeszcze coś innego? Warto zastanowić się, jakie parametry i założenia mogą być optymalne? Dopiero odpowiednio podjęta decyzja będzie początkiem dalszych działań. Jednym z głównych pytań, jakie pada podczas tworzenia reklamy, to: gdzie ta reklama się pojawi?
Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie reklamy pod znanymi szyldami dużych serwisów. Ale taka strategia sprawdza się w przypadku tradycyjnych serwisów w Internecie stacjonarnym. W przypadku mobilnego Internetu, jest nieco inaczej gdyż oferuje on ogromną różnorodność powierzchni.
Zobacz również: Internet AD 2011 – jakie prognozy?
Skupiając się na czołowych, rozpoznawalnych serwisach, często pomijamy sporą grupę ciekawych ludzi, która informacje na portalach przegląda na komputerach, a korzystając z komórek skupia się na rozrywce, czyli na grach, muzyce, wynikach sportowych, repertuarach kin etc. a także na aplikacjach społecznościowych czy sprawdzaniu wyników sportowych. Ta grupa ludzi jest najważniejszym targetem i to właśnie do nich należy dotrzeć planując kampanię reklamową w mobilnym Internecie.
Warto również pamiętać, że reklama otoczona pozytywnymi emocjami przynosi znacznie lepszy skutek niż reklama nachalna i niechciana. Warto o tym pamiętać decydując się na reklame w Internecie mobilnym. Nie liczą się tu wyniki i statystyki, które są windowane w przypadku reklam z konkretnych serwisów. Warto zdecydować się na reklamę, która będzie trafiała do konkretnych osób, potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami.
Warto zobaczyć: Czy popularność firmy w Internecie może być niebezpieczna?