Jak często wysyłać newsletter?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Wysyłanie newsletter'a
Obecnie newsletter jest jedną z najpopularniejszych form promocji wykorzystywaną przez wiele firm działających w Internecie. Należy jednak pamiętać, że newsletter to nie tylko promocja, to również informacja, której oczekują zapisujący się do list mailingowych subskrybenci. Niestety wiele firm o tym zapomina, umieszczając w newsletterze krzykliwe informacje znane z billboardów lub witryn sklepów. W takim przypadku, newsletter przeradza się w zwykły spam, na który nikt dziś nie zwraca uwagi. Pamiętajmy, że newsletter to nie tylko reklama, to również wizytówka naszej firmy i forma kontaktu z klientem. Dowiedzmy się, jak często powinniśmy wysyłać newsletter do subskrybentów?

O tym jak często zamierzamy wysyłać newsletter zależy przede wszystkim od tego, w jakiej branży funkcjonuje dana strona internetowa. Jeśli jest to serwis informacyjny, najlepszym i chyba oczywistym rozwiązaniem będzie wysyłanie newslettera raz, a nawet kilka razy dziennie z najświeższymi informacjami. Wysyłanie wiadomości pod koniec tygodnia ze zbiorem aktualności z każdego dnia będzie pomysłem, delikatnie mówiąc, raczej niedorzecznym. Wyobraźmy sobie, że otrzymujemy newsletter pod koniec tygodnia z informacją, że w poniedziałek na stacjach benzynowych były rekordowo niskie ceny paliwa… Po co komu taka informacja po tygodniu?

Jeśli prowadzimy na przykład sklep internetowy, najlepszym rozwiązaniem jest, gdy newsletter jest wysyłany przy każdej aktualizacji cen, w przypadku wyprzedaży lub w momencie większej dostawy nowych produktów. W przypadku, gdy jest to dość duży sklep, niektórych klientów może nie interesować na przykład dostawa nowych akumulatorów do laptopów. W takim przypadku warto podzielić newslettery tematycznie i tak, na przykład jeden klient będzie otrzymywał najnowsze informacje na temat procesorów, inny na temat kart graficznych, a jeszcze inny na temat głośników etc.

Zobacz również: Jak uchronić się przed internetowym szpiegowaniem?

O ile zbyt częste wysyłanie wiadomości o wszystkich, nawet mało istotnych zmianach i nowych wydarzeniach może zmęczyć internautę, to zbyt rzadkie wysyłanie wielkiego zbioru informacji może sprawić, że czytelnik o nas zapomni lub zignoruje zbyt długą wiadomość. Dlatego bardzo ważne jest, aby znaleźć idealny środek, jeśli chodzi o częstotliwość wysyłania newslettera.

Nie zapominajmy o ochronie danych osobowych!

Pamiętajmy, że listy mailingowe dla newsletterów, to również zbiór danych osobowych. Za taki zbiór odpowiada administrator danej strony internetowej, na rzecz której, taka lista istnieje. Należy więc pamiętać, że zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, nieautoryzowane ujawnienie lub odsprzedanie takiej listy drugiej osobie lub firmie, bez zgody osób, których adresy widnieją na tej liście jest karalne. W związku z powyższym, administrator jest odpowiedzialny za poufność i bezpieczeństwo takiej bazy danych.

Zobacz również: Jak wyłączyć asystenta zgodności programów w systemie Windows 7?

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...