W jaki sposób newsletter może pomóc w promocji firmy w internecie?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Jak newsletter może pomóc w promocji firmy w internecie?
Na przestrzeni ostatnich lat ogromny rozwój internetu wpłynął na wiele dziedzin życia i przemysłu. Odkąd Internet stał się równie ważnym jak telewizja czy radio środkiem przekazu na świecie, firmy zaczęły kampanie reklamowe w Internecie na dużą skalę. Niektóre firmy, swoją jedyną siedzibę mają w Internecie, na firmowej stronie WWW. Zarówno typowy użytkownik, jak i marketingowi stratedzy zaczęli doceniać ogromny potencjał jaki niesie za sobą Internet. Jednym ze sposobów dotarcia do klienta są Newslettery - swoiste internetowe ulotki.

Czym jest newsletter?

Z pewnością każdy, kto od jakiegoś czasu korzysta z Internetu, przynajmniej raz zetknął się z pojęciem „newsletter”. Oczywiście słowo brzmi obco i w dosłownym tłumaczeniu oznacza list z aktualnościami, wiadomościami (news – wiadomość, letter – list). Co prawda nazwa wiele wskazuje, jednak nie jest do końca adekwatna z rzeczywistością. Newsletter bowiem to nie tylko list z aktualnościami, tylko swego rodzaju elektroniczna wersja papierowej ulotki reklamowej.

Z początku niewiele osób doceniało potencjał, jaki tkwił w elektronicznym biznesie. Z biegiem czasu Internet stał się jednym z podstawowych narzędzi marketingowych. Popularność tak zwanego e-commerce w przeciągu ostatnich kilku lat przyczyniła się do tego, że firmy istniejące w świecie internetowym zaczęły zmagać się z coraz większą konkurencją. I tu pojawił się problem, gdyż czasy, w których można było spokojnie czekać na klienta bezpowrotnie minęły. Obecnie nowocześnie i sprawnie zarządzane strony internetowe nie tylko muszą aktywnie zabiegać o uwagę klienta, ale również muszą pozostawać z nim w ciągłym kontakcie i dialogu.

Zobacz również: Jak chronić sprzęt firmowy przed burzą?

Sukces strony internetowej i bezpośrednio firmy, dla której owa strona powstała zależy przede wszystkim od dobrych i przyjaznych relacji z klientami. Można śmiało stwierdzić, że dzisiejsi klienci są bardzo kapryśni i wymagający. Dziś klient lubi być rozpieszczany, lubi gdy firma sama do niego dociera i zabiega o jego względy. Dlatego też, obecnie jednym z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych środkiem kontaktu z klientem jest newsletter. Jest to nie tylko bardzo dobre narzędzie przeznaczone do komunikowania się z obecnym klientem, newsletter to również doskonałe narzędzie do zdobywania nowych klientów.

Obecnie, newslettery oprócz funkcji czysto reklamowych przybierają najróżniejsze formy. Zazwyczaj jest to bezpłatne, elektroniczne pismo, które klient otrzymuje drogą elektroniczną na swój adres e-mail. Co może znajdować się w takiej wiadomości do klienta? Newslettery mogą zawierać wstępy i linki do konkretnych artykułów z branży rozsyłającej newsletter firmy. Ponadto wiadomość może być tylko linkiem do najnowszego wydania internetowego e-pisma. Newsletter może przyjmować najróżniejsze formy, a w następnej części poradnika poznamy największe zalety tej drogi kontaktu z potencjalnym klientem. 

Zobacz również: Jak uporządkować kable komputerowe?

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...